Pololetní výsledky KB. Zisk klesl o 12,3 procenta
• Vykázaný celkový čistý zisk, který zahrnuje jednorázové položky, jakými byly vytvoření restrukturalizační rezervy v roce 2018 anebo prodeje budovy centrály v roce 2017, klesl o 12,3 %. Čistý zisk bez jednorázových položek zůstal meziročně téměř stabilní ve výši 6,8 miliardy Kč. • Počet uživatelů Mobilní banky KB překročil hranici 500 000 a pokračuje v růstu. K 30. červnu 2018 tak používalo mobilní aplikaci 514 000 klientů Komerční banky, což je o 150 000 více než před rokem. Celkový počet klientů samotné Komerční banky vzrostl o 12 000 na 1 666 000. Skupina KB měla celkem 2 393 000 klientů (meziročně o 0,6 % více). • Celkový objem úvěrů Skupiny KB vzrostl meziročně o 4,2 %. Úvěry na bydlení se zvýšily o 5,9 %, s velkým přispěním Modré pyramidy. Spotřebitelské úvěry vzrostly o 5,8 %. Podnikatelské úvěry se zvýšily o 3,4 %, z toho úvěry malým podnikům rostly o 6,4 %. • KB vykázala 3,7% zvýšení čistých úrokových výnosů, které táhl růst objemu vkladů a úvěrů. Čistý zisk z finančních operací podle očekávání poklesl (o 29,4 %), protože v první polovině loňského roku se klienti významně zajišťovali v souvislosti s uvolněním kurzového závazku. Příjmy z poplatků poklesly o mírných 1,5 %. • Pravidelné provozní náklady rostly pomaleji než inflace a to i přes rychlejší růst personálních nákladů. KB vytvořila ve druhém čtvrtletí restrukturalizační rezervu ve výši 0,3 miliardy Kč na náklady spojené s optimalizací pobočkové sítě a další kroky strategického programu KB Change. • Kvalita úvěrového portfolia zůstala výborná, díky příznivé fázi ekonomického cyklu. Dobrá disciplína klientů při splácení, spolu s úspěšným vymáháním, dovolily výjimečnou situaci rozpouštění opravných položek na úvěry. • Ve druhém čtvrtletí KB uskutečnila první záměry programu KB Change. Banka zkrátila dobu schvalování úvěrů pro malé a střední podniky, představila pobočky určené speciálně malým podnikům, zjednodušila řídící strukturu v retailové distribuci a pustila se do ustavení týmů, které jsou organizovány podle specifických potřeb klientů a s tzv. agilní metodikou práce.
|
2.8.2018
PředchozíDalší
| | |