Češi při tvorbě webu vsází na čistý design a vyprávění příběhů
Moderní responzivní design, velké fotografie, přehledné uspořádání. To jsou typické šablony, po kterých Češi sahají při vytváření stránek nejčastěji. Vyplývá to z údajů společnosti Webnode, největšího českého poskytovatele webových stránek zdarma. Kromě moderního vzhledu Češi kladou stále větší důraz na kvalitní fotografie a poutavý příběh, a to především v případě e-shopů, jejichž počet stále roste a v České republice je jich již více než 40 000.
Češi už zjistili, že vytvořit vlastní web není s pomocí dostupných nástrojů nijak složité. Obzvlášť malí živnostníci, začínající podnikatelé nebo různí hobby nadšenci stále častěji volí online editory, které jim umožní vybírat z široké nabídky dále upravitelných šablon.
V žebříčku webových šablon, které patřily na Webnode mezi nejpoužívanější, se přesně odráží aktuální trendy v oblasti tvorby webu. Důraz se přesouvá k vizuální stránce, velkým úvodním fotografiím přes celou šíři stránky a vyprávění příběhu, který za produktem, službou nebo značkou stojí. Všechny oblíbené šablony jsou responzivní, pracují převážně se světlým pozadím a dobře čitelnými jednobarevnými fonty. „Šablony, které patří mezi nejpopulárnější, reflektují požadavky na čistotu webu, přehlednost a možnost sdělit pomocí atraktivního obsahu příběh. Právě to naši zákazníci hledají, a hledají to i návštěvníci jejich stránek, kteří už se nechtějí probírat dlouhými odstavci textu a několika úrovněmi webu,“ dodává Slawomír Jakub Budziak, Chief Customer Officer ve Webnode.
Nejúspěšnější šablony podle Webnode: 1. Designové produkty - Retrokolo, nábytek… 2. Cestovatelský blog 3. Stránky pro kapely 4. Hudební blog 5. Advokátní kancelář 6. Módní blog 7. Politický blog 8. Stránky pro Architekty 9. Příroda – národní park 10. Stránky pro Fotografy
Nejoblíbenější šablony pro e-shopy: 1. E-shop s obuví 2. E-shop s módou 3. Obchod s dekoracemi 4. E-shop se sportovním vybavením 5. Cyklo e-shop
|
28.8.2018
PředchozíDalší
| | |