Fair Credit rekordně: v 1. pololetí zaznamenal meziroční růst půjček o 13 procent
Společnost Fair Credit, která působí na trhu drobných nebankovních půjček, vykázala za prvních šest měsíců roku 2018 nejlepší obchodní výsledky v pětileté historii. Rekordní čísla zaznamenaly jak prodeje, tak i výběr splátek. „V prvním pololetí dosáhl objem prodejů společnosti Fair Credit téměř 380 milionů korun, což v meziročním srovnání znamená růst o 13 procent,“ říká Tomáš Konvička, generální ředitel společnosti Fair Credit a pokračuje: „Pojistili jsme si tak suverénně pozici druhé největší firmy na trhu menších půjček poskytovaných prostřednictvím obchodních zástupců do domácností klientů.“ Vedle dobře zvládnuté restrukturalizace na konci minulého roku stojí podle Konvičky za růstem také dotažení několika projektů zaměřených na zlepšení obchodní výkonnosti. V neposlední řadě firmě pomohla i aktuální situace na trhu, tedy pomalu se zvyšující úroková sazba. Prioritou společnosti v dalším období, s ohledem na její růst, budou rozvoj stávajícího produktu a „útok“ na první pozici na trhu nebankovních půjček v Česku. „Snažíme se zvýšit naši schopnost vyhovět potřebám co možná nejširšího portfolia zákazníků v oblasti retailových financí. Rovněž se chceme zaměřit na online služby a rozvoj finančních produktů, které jsou v zahraničí běžné, ale v Česku se jim zatím nikdo nevěnuje,“ říká Tomáš Konvička s tím, že novinky představí společnost v příštích měsících.
Společnost aktuálně obsluhuje více než 66 tisíc klientů, tedy zhruba šestinu trhu, jehož velikost se v Česku odhaduje na 360 tisíc lidí. Zákazníci Fair Creditu si v průměru půjčují částku ve výši 17 tisíc korun na 68 týdnů.
Firma je zdravá
Konvička zdůrazňuje, že navzdory kumulovaným ztrátám z minulých let, se Fair Credit drží stanoveného byznys plánu. První čtyři roky se společnost intenzivně věnovala budování sítě obchodních zástupců v České republice. Zároveň je odvětví nebankovních půjček extrémně závislé na dalších investicích. Rychlý růst firmy do pozice dvojky na trhu vyvolal současně silný tlak na přítok dalšího investičního kapitálu. V současnosti se na úvěrování společnosti podílejí přibližně stejným dílem banky a privátní investoři. „V letošním roce předpokládáme zisk 30 milionů korun, v letech 2019 a 2020 pak zisky ve výši 180, resp. 210 milionů Kč, což pokryje ztráty z prvních let podnikání,“ nastiňuje Konvička. Podle plánu by firma měla svým investorům začít vydělávat v desátém roce od založení.
Podle Konvičky však firmu zbytečně poškozují mediální útoky spojené s politickým angažmá jednoho z bývalých investorů Petra Stuchlíka, který před několika týdny svůj podíl ve Fair Creditu prodal Martinovi Nejedlému. Ten nyní drží ve společnosti podíl 91 procent. „Média se neznalostí a zjednodušováním populisticky strefují do celého trhu s malými půjčkami, jehož logiku a principy fungování bohužel neznají.“ Podle Konvičky trh navíc právě v posledních letech prošel zcela zásadní regulací a licencováním ČNB, což jej zpřehlednilo a vedlo k zániku stovek neseriózních subjektů.
Agentura STEM/MARK: spokojenost klientů je velmi vysoká
Až 96 procent klientů Fair Creditu deklaruje spokojenost s půjčkou od této společnosti a 70 procent zákazníků by její služby doporučilo svým přátelům a známým. Vyplynulo to z výzkumu renomované výzkumné agentury STEM/MARK uskutečněného v květnu a červnu 2018 na vzorku 300 stávajících zákazníků splátkové společnosti. Z konkrétních parametrů půjčky vyzdvihují klienti hlavně rychlost jejího sjednání, osobní přístup obchodních zástupců a jejich ochotu či vstřícnost. „Výsledky průzkumu potvrdily, že férový přístup a transparentnost jsou správnou cestou. Za pouhých pět let od vzniku jsme obsloužili přes sto deset tisíc klientů. Žádného z nich jsme nedostali do neřešitelné finanční situace či dokonce dluhové pasti. S každým klientem jsme schopni nalézt pro něj vhodné individuální řešení bez zbytečných exekucí,“ dodává šéf Fair Creditu Tomáš Konvička.
O společnosti
Fair Credit Czech se zabývá poskytováním hotovostních půjček od 4 000 do 50 000 Kč, a bezhotovostních půjček od 40 000 do 150 000 Kč. Jejím hlavním posláním je být „férovým“ hráčem na finančním trhu. Drží se hodnot, kterými jsou férovost, transparentnost a potřebnost. Pod značkou Fair Credit působí na trhu od roku 2013, aktuálně je dvojkou v segmentu drobných půjček poskytovaných prostřednictvím obchodních zástupců. Za dobu fungování obsloužila firma již na 110 tisíc klientů. V čele společnosti stojí český management s generálním ředitelem Tomášem Konvičkou, který má mnohaleté zkušenosti v oblasti financí a obchodu. Dlouhodobou vizí firmy je být lídrem trhu v poskytování férových nebankovních půjček.
|
17.9.2018
PředchozíDalší
| | |