Mýty a fakta o financování automobilů
Pořízení nového vozu prostřednictvím značkového financování je v současnosti čím dál populárnější záležitost. Přesto se s tímto způsobem pojí celá řada různých mýtů a domněnek. Představujeme vám ty nejzásadnější, které potvrdil i průzkum společnosti IPSOS provedený pro Volkswagen Financial Services, lídra na trhu v oblasti financování vozů.
Většina zájemců o pořízení vozu na splátky podle průzkumu financuje auta bankovními úvěry a jiné produkty vlastně ani nevyhledává. „Nutnost financovat vůz pouze bankovním úvěrem je jedním z tradičních mýtů,“ říká Lukáš Cankař, ředitel marketingu a retailu ve Volkswagen Financial Services, a dodává: „Naopak se značkovým financováním mohou klienti těžit z úzké vazby ke značkám a prodejcům. Díky tomu dokáží klientům kromě atraktivní úrokové sazby nebo splátky, ať už úvěru, nebo operativního leasingu na konkrétní vůz, nabídnout i další služby a značkové benefity, jako například předplacený servis, značkové pojištění, či další produkty s přidanou hodnotou.“ Obecně je tak značkové financování výhodnější než financování od ostatních institucí, záleží ale samozřejmě vždy na konkrétních podmínkách.
Na úvěry jsou tu banky
Banky jsou tradičními poskytovateli úvěrů a je logické, že jim zákazníci v tomto ohledu důvěřují. Ovšem důvěryhodných subjektů, které umí poskytnout výhodné financování nového i ojetého auta, je podstatně více. Historicky jsou známé především leasingové společnosti, které v době popularity finančního leasingu vyhledávali především podnikatelé a firmy. Existují také nebankovní poskytovatelé úvěrů. Leasingové aktivity a nebankovní půjčky na automobily se pak v poslední době často soustředí pod hlavičkou služeb značkového financování vozů. K takovým značkovým poskytovatelům patří i Volkswagen Financial Services. Společnost není bankou, přesto je bezpochyby kompetentním a důvěryhodným partnerem pro poskytování financování vozů, a to konkrétně vozů z koncernu Volkswagen. Podobné značkové poskytovatele najdeme i u dalších automobilových koncernů.
Moje banka mi dá nejvýhodnější nabídku
Mnoho zákazníků operuje s myšlenkou, že jejich banka, které jsou již řadu let klientem, jim dá nejlepší nabídku. A to z toho důvodu, že banka svého klienta zná a dopředu dovede zhodnotit míru rizika. Něco na této úvaze samozřejmě je, ale v dnešním konkurenčním prostředí to nemusí tak úplně platit. Finanční instituce samozřejmě o klienty bojují, proto se snaží zákazníky získat na svou stranu a často připravují různá výhodná řešení. Poskytovatelé značkového financování vozů navíc mají v tomto ohledu určitou výhodu: nejlépe znají strukturu nabídky dané značky vozů i například to, o která auta mají klienti největší zájem. Proto mohou pro takové případy připravit výhodné balíčky služeb, počítající třeba i s předpokládanou zůstatkovou cenou ojetého vozu dle aktuálních zkušeností z dealerské sítě. Základní rozdíl je také v účelovosti – leasingová společnost ví přesně, na co půjčuje, a tak dokáže lépe pracovat s rizikem zohledněným v ceně (úroku). Leasingová společnost dává zároveň zájemcům o vůz dostatečnou míru flexibility k rozhodnutí dle aktuálních potřeb – poslední dobou je populární tzv. poslední nerovnoměrná splátka, která dává klientovi tři možnosti. Splátku uhradí najednou, nebo si ji rozloží do dalšího období, v tomto případě mu vůz zůstává, či vůz odprodá dealerovi a vybere si vůz nový.
U značkového financování si nevyberu pojišťovnu
Mnoho zákazníků považuje za nevýhodu značkového (i jiného) financování vozu to, že si nemohou vybrat pojišťovnu, u které bude vůz pojištěn. Přitom pojištění auta v případě financování je povinností, a tak zákazník vnímá takovou situaci jako nevýhodnou. Ve skutečnosti tomu tak ale být nemusí: ano, nabídka pojištění v rámci značkových financování může být omezená, ale zákazník většinou možnost volby má. Navíc, pojistky jsou šité na míru daným případům a kryjí rizika tak, aby v případě zničení nebo odcizení vozu zákazník nepřišel zkrátka. Důležité také je, že v rámci takové hromadné nabídky pojištění má většinou poskytovatel financování na vybrané pojistky domluvenu výhodnou slevu, takže zákazník často získá pojištění levněji, než kdyby si jej sjednával sám, a to včetně uvažovaných bonusů za bezeškodní průběh jeho dosavadní řidičské kariéry. V rámci individualizace financování ovšem bývá možné vybrat si i zcela libovolnou pojišťovnu.
Auto není moje, patří financující společnosti
Toto je případ pouze operativních leasingů, u kterých naopak bývají čím dál častěji komunikovány výhody toho, že zákazník vůz nevlastní a tím pádem neřeší ani případný prodej po uplynutí pronájmu. Navíc potřeba auto vlastnit již není tak silná a pro většinu řidičů se vůz stal běžným nástrojem mobility. Vozidlo je během pronájmu ve stálém vlastnictví leasingové společnosti, která zodpovídá za jeho provozuschopnost, a klient platí měsíčně fixní splátky za jeho pronajímání. Naopak při běžném financování úvěrem od značkových poskytovatelů se zákazník majitelem vozu stává a je takto zapsán v technickém průkazu vozidla.
Volkswagen Financial Services je přední finanční společností specializující se na podporu prodeje dealerské sítě značek Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA, Porsche, DUCATI a koncernových ojetých automobilů. Nabízí produkty v oblasti úvěru, finančního leasingu, operativního leasingu, pojištění a služeb soukromým osobám, podnikatelům i firmám, a to jak pro koncernové vozy – tzv. značkové financování, tak i pro ostatní vozy na trhu. Volkswagen Financial Services je součástí Volkswagen Financial Services AG, zastoupených v 51 zemích, které disponují portfoliem více než 12,4 milionu smluv a zaměstnávají téměř 13 tisíc pracovníků. Od svého vzniku v roce 1992 je společnost jedničkou na českém trhu ve financování osobních a užitkových vozů a zaujímá rovněž první místo v operativním leasingu.
|
19.10.2018
PředchozíDalší
| | |