Marketingové akce jako Den dopravy zdarma nebo Black Friday zvyšují objemy přepravených balíků přibližně o 50 %

První vrchol sezony zažili balíkoví přepravci v polovině listopadu díky akci českých e-shopů zvané Den dopravy zdarma. Jen v síti GLS vzrostl počet balíků oproti předchozímu dni téměř o polovinu (43 %). Další výrazný nárůst proběhne v týdnu po výprodejích Black Friday. Zde se očekává dodatečný jednorázový nárůst o dalších cca 50 %. Hlavní sezona, na kterou se přepravci připravují po celý rok, bude kulminovat v druhém prosincovém týdnu. Aby lidé měli jistotu, že e-shopy jejich vánoční dárky včas odbaví, měli by je objednávat nejpozději v týdnu od 10. prosince.

První ostrý test balíkové sítě připravil balíkovým přepravcům tzv. Den dopravy zdarma. Ten české internetové obchody díky velkému zájmu vyhlásily již třetí rok po sobě. Zhruba 1000 e-shopů během tří dnů (od 13. do 15. listopadu) odpouštělo svým zákazníkům poplatky za přepravu u zásilek v hodnotě nad 300 Kč. „Lidé využili první výhodnější možnost pro nákup vánočních dárků. V naší síti jsme zaznamenali zvýšení počtu tuzemských balíků o téměř polovinu, konkrétně o 43 %, oproti dni, který zahájení akce předcházel. V porovnání s letos nejslabším listopadovým dnem stoupl počet balíků dokonce o 74 %,“ uvádí Pavel Včela, ředitel přepravní společnosti GLS Česká republika.

Pro zákazníky Black Friday, pro přepravce Black Tuesday

Další výrazný nárůst počtu balíků přichází v týdnu po výprodejových akcích obchodů s názvem Black Friday. Největší dopad páteční akce bude vidět na rozvozech v úterý, kdy by počet balíků oproti běžnému stavu měl vzrůst dokonce o celých 100 %. Vrchol hlavní sezony potom tradičně přichází v prosincových týdnech před Vánoci, kdy spotřebitelé dokupují zbývající dary i díky poslední výplatě v roce. Při nákupech v e-shopech by však podle přepravců neměli otálet. „I když se nám v minulých letech vždy podařilo doručit pod stromeček veškeré balíky, doporučujeme dárky s dopravou na domácí adresu objednávat nejpozději v týdnu od 10. prosince. Jen tak budou mít zákazníci jistotu, že e-shopy jejich objednávky stihnou vychystat, odbavit a předat včas do přepravní sítě,“ vysvětluje Pavel Včela z GLS.

Celoroční přípravy na sezonu

Logističtí odborníci e-shopů i přepravní společnosti se shodují, že do budoucna bude nutné zlepšit koordinaci marketingových oddělení s logistikou. To pomůže rovnoměrnějšímu zatížení logistického řetězce od skladu až po tzv. poslední míli. Na nápor v hlavní předvánoční sezoně se ale přepravci připravují v průběhu celého roku. „Doručování zatím probíhá bez větších problémů. Nic jsme neponechali náhodě. Investovali jsme do posílení stávajících přepravních bodů, otevřeli 4 nová regionální depa, zvýšili kapacitu hlavního třídicího centra v Jihlavě a zdvojnásobili počet GLS ParcelShopů, kterých máme už přes 300. Letos již poosmé, i přes vypjatou dobu, svážíme navíc v rámci charitativního projektu Daruj hračku zdarma balíky od dárců. Jen v prvním týdnu od spuštění akce jich bylo téměř 200,“ dodává Pavel Včela.


GLS  |  26.11.2018


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz