Statistika: Jak Češi utráceli za vánoční nákupy
Platby dnes už více než 670 000 klientů Air Bank představují podstatnou část celého trhu. Co do počtu reprezentují téměř 9 % ze všech plateb na trhu. U plateb na internetu je to dokonce 13 % ze všech plateb na internetu.
• Poslední předvánoční víkend (22.–23. 12.) zaplatili klienti Air Bank kartou v kamenných obchodech zboží za 309 milionu korun. To je nejvíce v porovnání se všemi předchozími adventními víkendy letošních Vánoc. • Protože řada lidí nakupovala dárky na poslední chvíli v kamenných obchodech, pro e-shopy byl nejsilnější už třetí prosincový víkend 15.-16. 12., kdy lidé na internetu zakoupili a zaplatili kartou zboží za více než 78 milionů korun. Důvodem, proč hlavní nákupní horečka na internetu vrcholila o týden dříve než v kamenných obchodech, je především čas nezbytný na doručení zboží. Dárek zakoupený o posledním adventním víkendu by už totiž většina firem nestihla do Štědrého dne doručit. Výjimku tvoří jen některé e-shopy, které měly výdejny zboží otevřené do posledního dne. • O takzvané Zlaté neděli (23. 12.) utratili lidé za elektroniku téměř 13 milionů korun, za oblečení skoro 8 milionů korun a za vybavení domácnosti 5,5 milionů korun. Protože přes vánoční svátky bývá většina obchodů s potravinami zavřená, lidé se o Zlaté neděli předzásobili. Za nákup potravin utratili dokonce o 38 % více, než kolik za nákup potravin utratili předchozí neděli (16. 12.). • Za všechny čtyři adventní víkendy utratili klienti Air Bank 1,3 miliardy korun. Z toho pětina připadla na nákupy online. • Nejsilnějším prosincovým dnem co do útrat v kamenných obchodech byl pátek 21. prosince, kdy lidé utratili 213 milionů korun. Na internetu bylo nejsilnějším dnem pondělí 10. prosince, a to díky útratám ve výši 54 milionů korun. • Celkové prosincové útraty (s údaji do 26. 12.) jsou prozatím o 6 % nižší než listopadové útraty. Nákupy online jsou v prosinci prozatím o 16 % nižší než v listopadu, kde se do útrat promítly i slevové akce v rámci Black Friday.
|
29.12.2018
PředchozíDalší
| | |