Trendy e-commerce 2019: Nárůst tržeb, nákupy přes mobil, QR kód a ekologie
Tržby maloobchodního prodeje přes internet v posledních letech dosahují zhruba pětinového meziročního nárůstu. V tomto roce podle předpokladů narostou tržby globální e-commerce o dalších 20 procent do hodnoty 3 453 miliard amerických dolarů. Informovala o tom americká statistická agentura statista.com.
Tlak B2B dodavatelů na objem prodejů a ceny produktů, snižování ziskové marže, zvyšující se konkurenční prostředí, ale i vývoj zákazníka pak povedou k několika trendům on-line maloobchodu.
Nákupy přes mobilní aplikace
Boom postihne mobilní e-commerce. Dochází k průniku nakupování přes mobilní aplikaci a mobilní webové rozhraní, což potvrzuje i obchodní ředitel online drogerie Ageo.cz, Aleš Urbánek: „Nejvíce konverzí aktuálně zaznamenáváme z pevného počítače, tabletu, následuje mobilní verze e-shopu a až nakonec mobilní aplikace. Nákupů prostřednictvím mobilního telefonu neustále meziročně stoupá.“
Znovuzrození QR kódu
Více než padesáti procentní nárůst prodejů mobilních telefonů v roce 2018 nahrává i oživenému zájmu o QR kód, který je ideálním zástupem zdlouhavého vyhledávání. Obsahem budou rozšířené informace o produktech a službách. Společnosti, které od jeho užívání opustily budou muset znovu hodnotit jeho přidanou hodnotu.
S ohledem na životní prostředí
Ruku v ruce s popularizací ekologických témat zákazník volá po odpovědném přístupu firem. E-shopy neprovozující kamenné prodejny pozornost soustředí na packaging logistics. „Zásilky se snažíme odbavovat maximálně ekologicky. Pro balení a výplň nejčastěji používáme recyklovaný karton který se dále snadno recykluje,“ vysvětluje Aleš Urbánek.
Poutavý obsah
Budoucnost bude patřit obsahu. E-shopy už nebudou jen zprostředkovateli produktu/služby, ale budou je muset odprezentovat, a i bez fyzické zkušenosti vyvolat potřebu/touhu. Rozvíjet se tak budou vlastní blogy, vlogy, tutoriály, interaktivní prezentace, nebo oživení vizuálů prostřednictvím 360° fotografií.
Personalizace
I v on-linu bude posilovat schopnost poznat zákazníka a vytvořit mu specializovanou nabídku. Ať už formou personalizovaných newsletterů, nebo do budoucna i personalizované oslovení konkrétního regionu. S tím souvisí i potřeba získávání dalších a dalších dat, které mohou být automatizovaně vyhodnocovány. Vliv mají prohlédnuté produkty, doba připojení a jeho typ zařízení, nebo počasí, či aktuální celospolečenská témata.
|
9.5.2019
PředchozíDalší
| | |