Vznikl holding digitálního marketingu. Cílem je vybudovat lídra v regionu CEE
Probíhá jedna z největších změn na trhu digitálního marketingu. Vznikající holding nesoucí značku Digital First Marketing Group propojuje společnosti z různých technologických a IT oborů. Vzniká tak dominantní hráč na českém trhu, který zastřešuje: - společnost eD system group, lídra středoevropského regionu v digitálních technologiích a distribučním ekosystému, - společnost Dark Side, jednu z nejlepších pražských digitálních agentur s desítkami ocenění, - společnost PRIA, největší digitální agenturu v moravském regionu,
Holding se bude soustředit na rozvoj podnikání se zahraničním přesahem na principu Digital first. Zároveň bude sázet na hyperlokálnost, nebo-li osobní kontakt a specifický data analyzing pro klienty v regionech a identifikaci jejich lokálních potřeb. Zakladatelé a vedení všech firem zůstávají ve svých pozicích a získávají podíl ve vznikajícím holdingu. Všechny společnosti se rozhodly neuvádět hodnotu transakce.
Unikátnost skupiny je v propojení podnikatelských subjektů z různých oborů a sfér podnikání, pro které je společná digitalizace a práce s daty. „S agenturou PRIA máme společnou filozofii podnikání a v mnohých ohledech se doplňujeme. Ať už se jedná o regionální pokrytí PRIA, či globální know-how Dark Side. To považujeme v případě takto ambiciózního projektu za klíčové. Nicméně zázemí agentury Dark Side i PRIA zůstává a ponecháváme si všechny naše klienty a pracovníky,“ říká Tomáš Jindříšek, zakladatel a jednatel agentury Dark Side.
Tři oblasti, které budou charakterizovat fungování skupiny
Digital First Marketing Group se bude zaměřovat na tři oblasti. Jednou z nich jsou vertikály byznysu, jako jsou banking-finance, food-drink, retail & FMCG a další. To vše na principu Digital first. „I když se nejedná o zcela nový koncept, Digital first si v ČR pořád hledá své místo. V Digital First Marketing Group budeme dávat digitalizaci na první místo. Využijeme globálního know-how, které jako agentury máme, technologického zázemí s velkým objemem dat, které má eD system, a nenahraditelný vhled do trhu díky strategické spolupráci s BDO Advisory. Rozhodně to nebude digital only. Naopak, ostatní nástroje mají nenahraditelnou úlohu a musí být s digitalizací v harmonii,“ vysvětluje Jan Podzimek, zakladatel a jednatel agentury PRIA.
Další oblastí je hyperlokálnost. Díky tomu, že jednotliví členové holdingu mají své zastoupení po celé ČR a data mají mít taktéž z celé republiky, tak umějí využít opravdu hyperlokální znalosti, a tím řešit potřeby klientů na místě a s ohledem na danou lokalitu. „Nejlépe tento princip vystihuje, že máme globální know-how a zároveň rozumíme byznysu klienta lokálně a lokálně ho také realizujeme. Nejsme pragocentričtí a uvědomujeme si, že byznys je silný i v regionech. Je to dlouhodobý trend, a proto považujeme za obrovskou výhodu naše zastoupení v Čechách, na Moravě a ve Slezsku,“ říká Tomáš Jindříšek.
Poslední oblastí je HR first, kdy skupina využije moderních principů zaměstnávání. K současným týmům přibudou externí partneři, které nejvíce vystihuje pojem digitální nomádi. „Chceme dát všem prostor na specializaci a možnost rozvíjet svou kariéru odkudkoliv. Potenciální kolega či kolegyně nesmí vnímat jako nevýhodu, že bydlí v jiném městě, než je sídlo agentury. Propojením agentur se navíc nabízejí možností různých stáží,“ doplňuje Jan Podzimek.
Budoucnost je v digitalizaci
Klíčovou společností při vzniku Digital First Marketing Group je společnost eD system group, která díky svému mezinárodnímu zastoupení a silné finanční a technologické pozici umožňuje naplnit ambici stát se dominantním hráčem v regionu střední a východní Evropy (CEE) ve využívání digitálních technologií inovativním způsobem na poli marketingu a komunikace. „Pro eD system se jedná o strategickou investici, nový směr. Věříme v digitální budoucnost a stejně tak věříme v potenciál, který má tento vznikající subjekt díky inovativnímu přístupu a know-how agentur PRIA a Dark Side. Chceme využít naši infrastrukturu a data k další expanzi s ohledem na principy Digital first,“ říká Martin Štrupl, řídící partner skupiny eD system.
eD system Group sdružuje několik společností z oblasti logistiky, distribuce, IT servisu, vývoje softwarů a B2B i B2C trhu. Mezi hlavní členy patří například přední český a slovenský IT distributor eD system, společnost pro logistická řešení CELogis, projektový distributor DNS, systémový integrátor E LINKX nebo společnost zaměřená na komplexní správu hardwarového vybavení Dileris a.s. Skupina v současné době působí na trzích v ČR, SR, PL a její souhrnný obrat se blíží 15 miliardám korun.
Dark Side je přední pražská digitální a PR agentura. Vyvinula vlastní metodiku Dark Side Reach, která v online kombinuje Performance Marketing, PR a Content Marketing. Mezi její klienty patří Staropramen, KFC, Milka, Starbucks, Fashion Arena Prague Outlet, Česká Spořitelna, IT firma SAS, Deloitte.
Agentura také provozuje portály datové žurnalistiky Česko v datech a Evropa v datech. Obrat má 60 miliónů korun a 50 zaměstnanců.
PRIA je největší moravská digitální marketingová agentura se sídlem ve Zlíně a pobočkou v Praze. Na trhu je přes 10 let a její obrat při více než 50 zaměstnancích přesahuje 50 miliónů korun ročně. Mezi hlavní aktivity společnosti patří tvorba a správa webových a mobilních aplikací, performance marketing (SEO, PPC), zvyšování konverze, definování a následné naplňování obsahové strategie klienta. Její odlišnost je využívání vlastního patentovaného přístupu DIGITAL FIRST, který představuje unikátní know-how v posloupnosti marketingových prací.
|
27.6.2019
PředchozíDalší
| | |