Češi holdují vodáctví, na řekách nejčastěji pijí pivo a ztrácí brýle, telefony i „nevinnost“
· Každý druhý Čech jede alespoň jednou za pár let na vodu, nejčastěji na české toky.
· Řeky jsou plné ztracených věcí: jeden z pěti vodáků na vodě utopil brýle nebo boty, jeden z deseti přišel o mobilní telefon.
· Pětina vodáků se na vodě zraní, téměř v 80 procentech jde o odřeniny a modřiny.
Češi nejsou jen národem houbařů, jsou to i vášniví vodáci - 53 % Čechů jezdí na vodu alespoň jednou za čas, 42 % ale jezdí na vodu pravidelně alespoň jednou do roka! Zjistil to aktuální průzkum pojišťovny Generali, který se zaměřil právě na vodáky a jejich chování i zkušenosti.
Vodáci nejraději sjíždí české řeky, preferuje je 71 % z nich. Na moravské řeky míří 22 % vodáků. Zahraniční toky si vybírá jen 7 % vodáků, ti nejčastěji míří na Slovensko nebo do Rakouska.
Průzkum odhalil i jeden zásadní problém – vodáci se nepojišťují. Na sjednání nějakého pojištění myslí jen 16 % z nich. Pojišťovna Generali přitom nabízí domácí cestovní pojištění, které může právě vodákům na českých a moravských řekách dobře posloužit. „Lidé na tomto pojištění ocení zejména rozšířené úrazové pojištění nebo krytí trvalých následků způsobených úrazem,“ vysvětluje Dana Binderová, produktová manažerka cestovního pojištění Generali.
Na vodě si nejraději dáme pivo
Není překvapením, že splouvání řek je spojené s více či méně mohutným popíjením alkoholu. V průzkumu 51 % vodáků přiznává, že přímo na lodi při splouvání řeky popíjí alkohol. Absolutně nejoblíbenějším alkoholickým nápojem napříč věkovými skupinami je pivo. To před vínem, tvrdým alkoholem nebo míchanými nápoji preferuje 80 % vodáků.
Více podle údajů z průzkumu pijí muži a obecně lidé ve věku 26 až 35 let. Pivo si dávají hlavně lidé starší 46 let, víno lidé ve věku 36 až 45 let a tvrdý alkohol v kombinaci s nealkoholickými nápoji upřednostňují vodáci do 25 let. Pivo je dominantou mužů, po vínu a míchaných nápojích naopak častěji sáhnou vodačky, ale i u těch jasně vítězí pivo.
|
9.7.2019
PředchozíDalší
| | |