Může kvalita silnic ovlivnit ekonomický růst?
• V mezinárodním srovnání kvalita silnic v ČR zaostává o V EU je 6. nejhorší, a situace se v čase nezlepšuje o Špatné silnice nás stojí miliardy korun ročně v nevyrobené produkci a promarněném čase o Státy s nekvalitní infrastrukturou konzistentně zaostávají za těmi s kvalitnější sítí • České investice do silniční sítě soustavně zaostávají za průměrem zemí EU i V4 o ČR vznikl za dobu 2010-17 investiční dluh přes 120 miliard korun (? 800 km nepostavených dálnic) • Polský příklad ukazuje, že změna je možná o Posun v indexu kvality silniční sítě o jeden bod by podle vzoru Polska vyžadoval výdaje v objemu zhruba 2,65 % HDP, tj. 132 mld. Kč. (? 850 km nepostavených dálnic) o Plánovaná dálniční síť v ČR by byla kompletně dokončena. o Dobudování dálniční sítě by mělo potenciál zvýšit české HDP na obyvatele o více než 6 % (v dolarových cenách roku 2010) o Za předpokladu neměnných cenových hladin bychom v ekonomické úrovni (HDP na hlavu v PPP) překonali Španělsko. • Napojení na dálniční síť výrazně pomáhá chudším regionům
|
1.8.2019
PředchozíDalší
| | |