#nepozornostzabijí: Nenechte se přejet! Česká asociace pojišťoven letos upozorňuje i na nepozornost chodců. Polovina z nich sleduje v blízkosti vozovky raději mobilní telefon než provoz

Nejen řidiči jsou na silnicích ohroženi nepozorností. Také chodci bývají z tohoto důvodu obětí srážky s motorovými vozidly a často mají tyto události fatální následky. Proto se během tohoto týdne v sedmi krajských městech na chodnících u hlavních křižovatek postupně objeví žluté obrysy postav a stylizované pomníčky, doplněné hashtagem #113. Ten symbolizuje počet usmrcených chodců při dopravních nehodách v České repulice za loňský rok. Celá akce je součástí kampaně České asociace pojišťoven #nepozornostzabiji, která i v letošním roce upozorňuje na rizika manipulace s mobilním telefonem ve chvílích, kdy je člověk účastníkem provozu na pozemních komunikacích.

„V loňském roce jsme se s kampaní Nepozornost zabíjí soustředili zejména na problematiku telefonování za volantem. Ovšem i nepozorní chodci, kteří se v blízkosti vozovky věnují spíše mobilnímu telefonu než sledování provozu, výrazně zvyšují riziko nehody. Takové chování podle průzkumu přiznávají celé dvě třetiny chodců ve věku od 18 do 44 let. U dětí a mladistvých toto číslo může být patrně ještě vyšší,“ říká ke kampani Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven a dodává: „I letos budou hrát v naší komunikační kampani klíčovou roli emoce. Aktivity jsme ale posunuli více do ulic a do online prostředí.“

Kritická místa nehod bývají často na hlavních křižovatkách uvnitř velkých měst. Kampaň proto běží v Praze, Brně, Plzni, Hradci Králové, Liberci, Olomouci a Ostravě. Jen v těchto sedmi městech došlo za posledních šest let k celkem 7 421 nehodám s účastí chodce. Lokality, kde jsou polepy a pomníky instalovány, vybírala Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s Policií ČR na základě statistik nehodovosti a zároveň tak, aby neohrozila plynulost provozu.

„Kampaň Nepozornost zabíjí vnímám jako účinnou především proto, že je zaměřená na emoce a na bezpečnost našich nejbližších, proto věřím, že i upozornění na konkrétní místa smrtelných dopravních nehod a nalepené obrysy postav na vytipovaných místech přivedou k zamyšlení nad vlastní zranitelností každého z nás,“ uvádí republiková koordinátorka prevence plk. Mgr. Zuzana Pidrmanová z Policejního prezidia České republiky.

Celá kampaň #nepozornostzabiji odstartovala v polovině května loňského roku a letos poběží až do konce září. Partnery kampaně jsou Policie ČR a oddělení Ministerstva dopravy ČR BESIP.


ČAP  |  19.8.2019


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz