„Singles“ se osamostatňují a stěhují se do vlastního, do vybavení domácnosti více investují muži
nočlenných „singles“ domácností v České republice každoročně přibývá. Celospolečenský fenomén potvrzují i data z UniCredit Bank – téměř polovinu všech hypoték si berou žadatelé sami. Snížit si náklady na splácení mohou dobře zvolenou hypotékou, například u UniCredit Bank získají úrokovou sazbu od 2,22 % p.a. pro všechny délky fixace. >
Sílící generace „singles“ hledá menší, zato praktické a komfortní bydlení. Obě pohlaví do něj shodně investují až po třicítce. Muži se k investici do bydlení odhodlají ve 36 letech, jejich dámské protějšky ještě o rok později. A svou novou nemovitost neváhají financovat hypotékou.
Do vlastního s hypotékou>
„Singles muži si podle našich statistik půjčují v průměru dva miliony, ženy jsou skromnější a jejich hypotéky jsou v průměru o tři sta tisíc korun nižší.“ popisuje Petr Plocek z UniCredit Bank. Obě pohlaví se ale liší tím, do čeho investují. Celá polovina mužů do rodinného domu, zatímco šest z deseti single žen naopak preferuje bydlení v bytě.
„Rozdíl ve výši hypotéky singles a párů není nijak dramatický, u dvojic je průměr 2,3 milionu. O to důležitější je pro ty, kteří jsou na splácení sami, získat výhodné podmínky. S naší hypotékou si mohou s úrokem 2,22 % p. a. zafixovat výhodné splátky klidně i na deset let dopředu,“ dodává Plocek.
Zajímavostí je, že až čtyřicet procent žen, které čerpají úvěr samostatně, jsou rozvedené, rozvedených můžu čerpajících hypotéku je přitom jen dvacet procent. „Muži jsou obecně v rodině těmi, kdo přijímají finanční zodpovědnost, a tedy i roli hlavního dlužníka, u párů je to v 85 % případů. Při odloučení, je to právě muž, kdo ve většině případů pokračuje ve splácení úvěru a nežádá o nový úvěr jako singles, tato role pak připadne ženě,“ vysvětluje rozdíl v čerpání úvěru rozvedených Plocek.
Vybavení kuchyně je důležitější pro muže, vaří přitom spíše ženy>
Nejen singles generace chce bydlet komfortně. Nejvíce se to projevuje na vybavení kuchyně. Více do ní investují muži. A to dokonce až o 150 tisíc korun více oproti ženám, které by na vybavení klíčové místnosti domácnosti vynaložily podle průzkumu v průměru jen 100 000 Kč.
„Jakkoliv to může znít stereotypně, ženy stále tráví v kuchyni mnohem více času než pánové. Až 90 % z nich vaří denně, nebo několikrát týdně, mužů jsou to jen tři čtvrtiny,“ vysvětluje Petr Plocek.
Muži vybavení kuchyně se svým protějškem diskutují a nechají se ovlivnit ženským důrazem na kvalitu a praktičnost. Jako důvod pro vyšší útratu za kuchyň je však pánská posedlost technologiemi, které jí dokáží značně prodražit. Pro ženy je ale důležitější množství úložných prostor a velikost pracovní plochy. Muži zase dávají přednost kvalitě použitých materiálů.
|
25.9.2019
PředchozíDalší
| | |