Češi vidí prosperitu v bohatství, zdraví a rodina jsou pro ně méně důležité
Když mají Češi popsat prosperitu, vnímají na prvním místě bohatství. Slováci si přitom nejvíce ze všeho cení rodiny, Maďaři zdraví. Poláci jsou podobní jako Češi a věří, že prosperují, když nemusí mít starost o peníze a materiální věci. To jsou některé ze závěrů průzkumu Barometr globální finanční prosperity, který provedli výzkumníci z Opinium Research pro společnost PayU, která je klíčovým poskytovatelem online plateb na českém trhu a celosvětově jedním z největších poskytovatelů plateb a fintech řešení.
Mírně přes 43 % Čechů odpovědělo, že prosperitu chápou hlavně jako bohatství. Pro 42 % respondentů to znamená být zdravý, 36 % uvedlo, že si ji spojují se stabilní a dobře placenou prací a pouze pro 33 % prosperita rovná se milující rodina. Pro 32 % Čechů je prosperita vlastnictví domu a pro 27 % schopnost poskytnout svým dětem nejlepší vzdělání. Respondenti si mohli vybrat současně více možností, kterými prosperitu vyjádří, proto je celkový součet procent vyšší než 100.
Při stejné otázce volilo 43 % Slováků milující rodinu, 41 % stabilní a dobře placenou práci, 40 % zdraví a pro 27 % Slováků znamená prosperita bezpečné místo na spaní. Maďaři dali maximální přednost zdraví, které si s prosperitou spojilo 70 % tamních respondentů, 58 % volilo stabilní a dobře placené zaměstnání, 55 % milující rodinu, pro 37 % to znamená vlastnit dům a pro 33 % bezpečné místo na spaní.
Poláci spojují prosperitu s menšími obavami - 43 % z nich odpovědělo, že prosperita je pro ně stav, kdy se nemusí strachovat o peníze nebo materiální zboží, 32 % ji vidí v dobré a stabilní práci, 28 % v tom, když se nemusí obávat o svou rodinu nebo děti, 28 % si prosperitu spojuje s tím, že jsou v životě šťastní, 28 % odpovědělo, že to pro ně znamená dostatek úspor do budoucna.
„Pracuji a pravidelně se setkávám s lidmi ze všech čtyř zmíněných zemí a vnímám, že všechny klíčové hodnoty, které lidé uvedli jako důležité, jsou vzájemně propojeny. Cílem naší společnosti je poskytovat finanční služby tak, aby lidem zlepšovaly a usnadňovaly život i podnikání a v konečném důsledku přispěly k jejich celkové prosperitě,“ říká Barbora Tyllová, country manažerka PayU pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.
Také v jiných ne příliš vzdálených zemích, například Řecku, Turecku a Rumunsku lidé spojují prosperitu mnohem více se zdravím a rodinou než s bohatstvím.
Barometr globální finanční prosperity: Vnímání prosperity na trzích s vysokým růstem byl realizován v létě 2019, aby se odhalila souvislost mezi vnímáním prosperity a přístupem k finančním službám na trzích s vysokým růstem po celém světě. Společnost PayU provedla průzkum u více než 10 500 dospělých respondentů na 25 trzích v Africe, Asii, Evropě, Jižní Americe a na Středním východě. Respondenti byli osloveni prostřednictvím online průzkumu.
|
23.10.2019
PředchozíDalší
| | |