Češi na sociálních sítích
Počátkem října vyplnila mezeru na pultech knihkupectví žhavá knižní novinka Jak na sítě - Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích autorek Elišky Vyhnánkové & Michelle Losekoot, kterou vydalo brněnské nakladatelství Jan Melvil Publishing. Okamžitý úspěch knihy byl tak veliký, že knížka měla po 2 týdnech na trhu zadaný dotisk dalších 4 tisíc kusů a v přípravě je také audiokniha, kterou natáčí dvojnásobná držitelka Ceny Thálie Tereza Dočkalová. Ke knize nyní její autorský tým doplňkově zveřejňuje aktuální data a statistiky o stavu českých sociálních sítí.
„Během několika měsíců, kdy jsme pracovaly na rešerších ke knize Jak na sítě, jsme zjistily, že dopátrat se aktuálních dat z prostředí českých sociálních sítí je opravdu těžké,“ říká k aktuálním datům Eliška Vyhnánková.
„S pomocí rešeršisty Dana Šáchy jsme se tedy pokusili vypátrat co nejpřesnější aktuální čísla. Vycházely jsme ze statistik od AMI Digital, Digital 2019 od HootSuite, průzkumů ČSÚ a mnoha dalších materiálů. Nicméně i tak se různé zdroje v datech liší, protože například zkoumají rozdílné věkové skupiny uživatelů. Používáme vždy ta data, která považujeme za přesnější, tedy buď aktuálnější, nebo z většího vzorku dotazovaných,“ dodává Michelle Losekoot.
Sociální sítě v ČR
Počet lidí na internetu - 7 milionů (80,7 % z populace 16+) Počet denních uživatelů internetu – 6,1 milionů (70 % z populace 16+)
Desktop vs. notebook vs. mobil
Desktop – 5,2 milionů (59,1%) Notebook – 6,4 milionů (73,1%) Mobil – 5,1 milionů (58,4 %)
Počet lidí na sociálních sítích – 5,7 milionů Počet lidí na sociálních sítích via mobil – 4,8 milionů
Průměrný denní čas na sítích - 143 minut
Jednotlivé sociální sítě Facebook – 5,3 milionů Instagram – 2,3 milionů LinkedIn – 1,6 milionů Twitter - 389 tisíc Snapchat - 615 tisíc
Muži vs. ženy
Celkově sociální sítě v ČR využívá 52,6 % žen a 49,4 % mužů
Facebook 51 % ženy - 49 % muži
Instagram 54 % ženy - 46 % muži
LinkedIn 45 % ženy - 55 % muži
Twitter 26 % ženy - 74 % muži
Snapchat 65 % ženy - 35 % muži
Zajímavosti • průměrný roční nárůst uživatelů sociálních sítí v ČR je 3,3 procentního bodu • 8 % seniorů nad 65 let využívá sociální sítě • 10 % českých studentů si přes sociální sítě sjednalo v roce 2018 ubytování v soukromí na dovolené • 9 % studentů si na sítích domluvilo spolujízdu • 16 % žen na mateřské a rodičovské si mezi sebou prodává nepotřebné věci na sociálních sítích • 1 firem zkoušela v roce 2017 hledat nové zaměstnance přes sociální sítě (a dokonce tři čtvrtiny velkých firem s více než 250 zaměstnanci)
Zdroje: ČSÚ průzkumy AMI Digital 2019 Digital 2019 od HootSuite StatCounter Internet World Stats CIA World Factbook Statista
Michelle Losekoot se živí marketingem přes deset let. Vymýšlí pro své klienty strategie a obsah na sociální sítě, pečuje o online komunity a píše texty. Posledních sedm let také školí firemní týmy a vede veřejné kurzy obsahového marketingu. Pravidelně usedá v porotách marketingových soutěží a přednáší na konferencích. Společně s Milošem Říhou napsala knihu Bez jablka (Motto, 2016) a píše blog tesnevedle.com.
Eliška Vyhnánková působí od roku 2011 jako konzultantka a lektorka sociálních sítí pro jednotlivce, firmy i státní úřady. Kromě toho přednáší, moderuje odborné akce, píše články a je porotkyní marketingových soutěží. Před odchodem na volnou nohu se věnovala rozvoji nástrojů na monitoring sociálních sítí ve společnosti NEWTON Media. Její články můžete najít v titulech jako Marketing & Media, Strategie, Tyinternety, Lupa, Mediaguru a další.
Informace o knize Jak na sítě: Autorky: Eliška Vyhnánková, Michelle Losekoot Nakladatelství: Jan Melvil Publishing, melvil,cz, náklad 7000 ks + 1. dotisk 4000 ks První vydání, Brno 2019 Počet stran: 328 Doporučená prodejní cena: 399 Kč, E-kniha 279 Kč Vyšlo: 4. říjen 2019 Diskutujte o knize s hashtagem #jaknasite Kniha vyšla také elektronicky.
|
18.11.2019
PředchozíDalší
| | |