Češi na sociálních sítích

Počátkem října vyplnila mezeru na pultech knihkupectví žhavá knižní novinka Jak na sítě - Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích autorek Elišky Vyhnánkové & Michelle Losekoot, kterou vydalo brněnské nakladatelství Jan Melvil Publishing. Okamžitý úspěch knihy byl tak veliký, že knížka měla po 2 týdnech na trhu zadaný dotisk dalších 4 tisíc kusů a v přípravě je také audiokniha, kterou natáčí dvojnásobná držitelka Ceny Thálie Tereza Dočkalová. Ke knize nyní její autorský tým doplňkově zveřejňuje aktuální data a statistiky o stavu českých sociálních sítí.

„Během několika měsíců, kdy jsme pracovaly na rešerších ke knize Jak na sítě, jsme zjistily, že dopátrat se aktuálních dat z prostředí českých sociálních sítí je opravdu těžké,“ říká k aktuálním datům Eliška Vyhnánková.

„S pomocí rešeršisty Dana Šáchy jsme se tedy pokusili vypátrat co nejpřesnější aktuální čísla. Vycházely jsme ze statistik od AMI Digital, Digital 2019 od HootSuite, průzkumů ČSÚ a mnoha dalších materiálů. Nicméně i tak se různé zdroje v datech liší, protože například zkoumají rozdílné věkové skupiny uživatelů. Používáme vždy ta data, která považujeme za přesnější, tedy buď aktuálnější, nebo z většího vzorku dotazovaných,“ dodává Michelle Losekoot.

Sociální sítě v ČR

Počet lidí na internetu - 7 milionů (80,7 % z populace 16+)
Počet denních uživatelů internetu – 6,1 milionů (70 % z populace 16+)

Desktop vs. notebook vs. mobil

Desktop – 5,2 milionů (59,1%)
Notebook – 6,4 milionů (73,1%)
Mobil – 5,1 milionů (58,4 %)

Počet lidí na sociálních sítích – 5,7 milionů
Počet lidí na sociálních sítích via mobil – 4,8 milionů

Průměrný denní čas na sítích - 143 minut

Jednotlivé sociální sítě
Facebook – 5,3 milionů
Instagram – 2,3 milionů
LinkedIn – 1,6 milionů
Twitter - 389 tisíc
Snapchat - 615 tisíc

Muži vs. ženy

Celkově sociální sítě v ČR využívá 52,6 % žen a 49,4 % mužů

Facebook
51 % ženy - 49 % muži

Instagram
54 % ženy - 46 % muži

LinkedIn
45 % ženy - 55 % muži

Twitter
26 % ženy - 74 % muži

Snapchat
65 % ženy - 35 % muži

Zajímavosti
• průměrný roční nárůst uživatelů sociálních sítí v ČR je 3,3 procentního bodu
• 8 % seniorů nad 65 let využívá sociální sítě
• 10 % českých studentů si přes sociální sítě sjednalo v roce 2018 ubytování v soukromí na dovolené
• 9 % studentů si na sítích domluvilo spolujízdu
• 16 % žen na mateřské a rodičovské si mezi sebou prodává nepotřebné věci na sociálních sítích
• 1 firem zkoušela v roce 2017 hledat nové zaměstnance přes sociální sítě (a dokonce tři čtvrtiny velkých firem s více než 250 zaměstnanci)

Zdroje:
ČSÚ průzkumy
AMI Digital 2019
Digital 2019 od HootSuite
StatCounter
Internet World Stats
CIA World Factbook
Statista

Michelle Losekoot se živí marketingem přes deset let. Vymýšlí pro své klienty strategie a obsah na sociální sítě, pečuje o online komunity a píše texty. Posledních sedm let také školí firemní týmy a vede veřejné kurzy obsahového marketingu. Pravidelně usedá v porotách marketingových soutěží a přednáší na konferencích. Společně s Milošem Říhou napsala knihu Bez jablka (Motto, 2016) a píše blog tesnevedle.com.

Eliška Vyhnánková působí od roku 2011 jako konzultantka a lektorka sociálních sítí pro jednotlivce, firmy i státní úřady. Kromě toho přednáší, moderuje odborné akce, píše články a je porotkyní marketingových soutěží. Před odchodem na volnou nohu se věnovala rozvoji nástrojů na monitoring sociálních sítí ve společnosti NEWTON Media. Její články můžete najít v titulech jako Marketing & Media, Strategie, Tyinternety, Lupa, Mediaguru a další.

Informace o knize Jak na sítě:
Autorky: Eliška Vyhnánková, Michelle Losekoot
Nakladatelství: Jan Melvil Publishing, melvil,cz, náklad 7000 ks + 1. dotisk 4000 ks
První vydání, Brno 2019
Počet stran: 328
Doporučená prodejní cena: 399 Kč, E-kniha 279 Kč
Vyšlo: 4. říjen 2019
Diskutujte o knize s hashtagem #jaknasite
Kniha vyšla také elektronicky.


ACCEDO Czech Republic Communications  |  18.11.2019


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz