Přelom roku je pro logistické společnosti zátěžovým testem
Nárůst online nákupů spotřebitelů v České republice se odráží v sezónních výkyvech v objemu přeprav zajišťovaných logistickými společnostmi. Zejména před Vánocemi se zvyšuje jak počet B2C zakázek, tak i tlak na včasné a spolehlivé doručení. „Obrat online obchodů v období od začátku října do konce ledna následujícího roku se vyrovná obratu za zbývajících osm měsíců. Tomu je potřeba přizpůsobit naše kapacity,“ říká Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss Česká republika.
„Před Vánocemi dochází každoročně k nárůstu objemu zásilek, které odbavujeme. Například počet zásilek, které jsme v Gebrüder Weiss odbavili letos v listopadu je o více než 20 procent vyšší než v srpnu, přičemž hmotnost přepraveného zboží narostla o 6,3 procenta. V posledních letech se u nás stále více projevuje rozmach online nákupů, s nímž přirozeně roste objem B2C přeprav na koncové zákazníky. Skladba zásilek je také mimořádně rozmanitá, ať už se to týká rozměrů a váhy zásilek, nebo způsobů zacházení s některými, například křehkými, druhy zboží. Právě tato část předvánočních rozvozů vykazuje také největší sezónní výkyvy, které začínají na Black Friday a vrcholí před Štědrým dnem,“ uvádí Jan Kodada.
Nárůsty prodejů, podpořené řadou maloobchodních aktivit podpory prodeje jako je Black Friday, Cyber Monday nebo novoroční výprodeje, jsou tak masivní, že se pro logistický průmysl stává přelom roku nejdůležitějším obdobím z obchodního hlediska. „V podstatě se dá říci, že obrat online obchodů v období od začátku října do konce ledna následujícího roku se vyrovná obratu za zbývajících osm měsíců,“ vysvětluje Kodada.
Vrchol přepravní sezóny je také zátěžovým testem odolnosti vůči stresu pro všechny, kdo v logistice pracují. „Každodenní vykládky, překládky a rozvozy zboží běží plným tempem, logistické terminály pracují 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Nízké teploty, snížená viditelnost, déšť, sněžení, uzavírky a stav silnic nebo silný provoz komplikují práci našim řidičům a dispečinkům, zákaznické call centrum přijímá a vyřizuje denně stovky telefonátů a e-mailů. Společnosti jako Gebrüder Weiss jsou ale na toto období roku připraveny a všichni děláme maximum pro to, aby se všechny zásilky, zboží a dárky dostaly na místo svého určení v pořádku a včas,“ uzavírá Jan Kodada
|
17.12.2019
PředchozíDalší
| | |