Včasné doručení balíku třeba i na Štědrý den. Díky Liftagu to už není problém.

Prosinec je každý rok pro obchodníky nejvýdělečnějším měsícem. Stále víc Čechů nakupuje své vánoční dárky na internetu, s čímž se pojí taky zvýšená poptávka po kurýrech. Těch je ale před Vánoci tradičně nedostatek a kvůli tomu spoustě lidí hrozí, že dárky pro své blízké nedostanou včas. Dvě pětiny mužů a čtvrtina žen v Česku navíc nechává nákupy na poslední chvíli.[1] Pokud nakupují pár dní před Vánoci, dozvídají se od přepravních společností, že už nemají šanci dostat své dárky do Štědrého dne. Na této situaci přitom tratí nejen zákazníci, ale i e-shopy, kterým absence dostatečné kapacity přepravních společností blokuje byznys. Řešením je nový systém sdílené logistiky od Liftaga.

Z obav z nedoručení zboží si lidé před Vánoci dárky raději vyzvednou osobně

Problém s nedostatkem kurýrů se opakuje každý rok, proto nakupující v tomto období často volí možnost uložení balíku někde, kde si ho mohou sami vyzvednou. Je to pro ně jediná možnost, jak balík získat včas, i za cenu, že se musí vydat do přeplněného města a vyzvednutí může být na rozdíl od doručení kurýrem časově náročné. Případně si dojdou do kamenné prodejny. Zatímco během většiny roku si nechává 65 procent online nakupujících v Praze doručovat zboží kurýrem až domů, před Vánoci toto číslo klesá na 37 procent.[2] Pokud zákazníci trvají na doručení až domů, musí počítat s tím, že své dárky nakoupené na internetu musí letos objednat nejpozději 15. až 16. prosince. Poté už přepravci často nemohou garantovat doručení do Štědrého dne.[3]

Nedostatek kurýrů je problém i pro obchodníky

Nejde však jenom o zákazníky, kteří by před Vánoci ocenili zlepšení přepravních služeb. Pokud kupující nemají záruku, že své zboží dostanou včas, pravděpodobně ho na e-shopu nekoupí, a tento trend se prodejcům samozřejmě nezamlouvá – klesá jim odbyt. Přepravci jsou před Vánoci až dvakrát víc vytížení než během zbytku roku, navíc se každoročně opakuje problém se sháněním dostatečného počtu brigádníků.[4] Proto se lhůty doručení zásilek prodlužují až na několik týdnů, a tato situace se opakuje každý rok.[5]

Předvánoční krizi doručování balíků řeší sdílená logistika

Tento rok budou mít čeští zákazníci poprvé možnost nechat si dárky doručit pomocí systému sdílené logistiky, který v říjnu představilo Liftago. To zatím do svého systému zapojila například Alza.cz. Kouzlo systému je v tom, že když řidič taxi Liftaga nepřeváží lidi, může z e-shopů vozit zboží koncovým zákazníkům - objednávky v obchodech se totiž většinou doručují ve chvíli, kdy lidé méně jezdí. Výhodou je hlavně to, že síť Liftaga je násobně větší než typická doručovací síť přepravních společností a je navíc k dispozici 24 hodin denně a sedm dnů v týdnu, takže zboží může být u kupujícího v řádu desítek minut. Další velkou výhodou je to, že systém využívá aut, která už na silnicích jsou, a tím nezahlcuje předvánoční města dalšími vozy. „Zákazník má jistotu, že mu řidič přiveze zboží hned, klidně i na Štědrý den. Je pánem celé přepravy, kterou může aktivně řídit, sledovat v reálném čase na mapce, a ne čekat celé dny na zprávy přepravních společností oznamující doručení někdy i v 6hodinovém rozpětí, takže nemůže pořádně plánovat. Do systému Liftaga se může zapojit každý e-shop nebo kamenný obchod, který chce mít spolehlivou přepravu svého zboží kterýkoliv den v roce, a nechce přitom vynakládat obrovské investice do vlastních kurýrů. Vyvinuli jsme hotové řešení „na klíč“, které si libovolný e-shop od nás převezme, implementuje u sebe, a po dohodnutí podmínek a rozvozové oblasti může začít jezdit, takže i samotný proces je velmi jednoduchý a rychlý“ vysvětluje Ondřej Krátký, ředitel a spoluzakladatel Liftaga.
________________________________________
[1] https://radiozurnal.rozhlas.cz/kazdy-desaty-cech-nakoupi-darky-na-posledni-chvili-na-cerpaci-stanici-6245214
[2] https://logistika.ihned.cz/c1-66680910-zakaznici-e-shopu-pred-vanoci-presmeruji-zasilky-z-kuryru-na-externi-vydejny-pruzkum-ukazuje-na-rozdily-pri-dorucovani-online-nakupu-ve-mestech-a-na
[3] https://www.mobilmania.cz/clanky/pred-vanoci-bude-nedostatek-kuryru-po-tomto-datu-uz-snad-ani-nezkousejte-objednavat-radi-odbornik/sc-3-a-1346779/default.aspx
[4] https://www.idnes.cz/finance/prace-a-podnikani/brigada-sezona-sezonni-prace-zamestnani-pracovni-mista-vanoce-pracovni-pozice.A191127_095413_podnikani_daja
[5] https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ceska-posta-dorucovani-zasilky-baliky-vanoce_1711301400_ako
[6] https://archiv.ihned.cz/c1-66341520-e-shopy-cekaji-dalsi-rekordni-vanoce-narazeji-vsak-na-limity-dopravcu-ti-nestihaji-tempo-konzumu-a-jsou-nuceni-sve-sluzby-regulovat



Liftago  |  20.12.2019


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz