Klienti Kooperativě po vichřici Sabine prozatím nahlásili několik set škod. Vichřice Sabine prozatím nepustoší Českou republiku tolik, jako například Hewart v roce 2017

Zatím evidujeme 260 událostí za cca 8 milionů Kč. Nejvíce škod je ze Středních Čech a z okolí Klatov. Převládají menší škody. Jedná se o poškozené střechy, odlétnuté střešní krytiny, popadané hřebenáče, vyvrácené stromy a pády na ploty či pergoly. V případě aut jsou to nehody kvůli popadaným stromům, pády větví na zaparkované automobily. Očekáváme, že většinu škod nám klienti budou teprve hlásit.

Klientům jsme v oblastech, kde hrozil vítr, zasílali SMS s upozorněním na přicházející nebezpečí. Posílili jsme služby na infolince, v pohotovosti jsou také technici, kteří škody prohlížejí. Jsme připraveni je operativně přemísťovat do nejvíce poškozených lokalit, ale zatím to nevypadá na takovou kalamitu, jako byla například vichřice Herwart v roce 2017.

Klientům doporučujeme následující postup:
- Kontaktovat pojišťovnu, nahlásit co bylo poškozeno, operátor klientovi poradí, jak dále postupovat. Využít mohou klienti infolinku, on-line hlášení na internetu, případně mohou navštívit i pobočku.
- V případě, že hrozí další navýšení škody, například u poškozené střechy nebo oken může do budovy zatékat a došlo by tedy i k poškození dalšího zařízení domácnosti, by měl klient pořídit fotodokumentaci poškození a hned začít s jeho odstraňováním. Například provizorně zakrýt poškozená místa, případně přímo začít s opravou.
- Poškozené věci, například střešní krytinu, okna, a podobně stačí shromáždit na jednom místě, aby je pak technik pojišťovny mohl zkontrolovat při prohlídce škody.
- Zároveň je možné u technika při prohlídce škody požádat o výplatu zálohy na pojistné plnění, a to až do výše 50 % z odhadnuté škody. Zálohu pak klient obdrží do cca dvou dnů od vyřízení žádosti.
- Vyřízení pojistné události trvá několik dnů, od dodání všech potřebných dokladů by měl mít klient obdržet pojistné plnění nejpozději do 4-5 pracovních dnů.

V případě podobných kalamit se samozřejmě pojišťovny snaží co nejvíce urychlit výplatu pojistného plnění. Podobné to bylo například u vichřice Herwart před třemi lety, kde první pojistná plnění Kooperativa vyplácela již den poté, co klienti škody začali hlásit.


Kooperativa pojišťovna  |  10.2.2020


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz