Cestovní agentura se proměnila v krizovou linku koronaviru
Firmy zasažené šířením nového typu koronaviru nacházejí svým zaměstnancům nová uplatnění a snaží se pomoct lidem v krizové situaci. Pracovníci cestovní agentury Invia, která dává práci 2100 lidem po celé republice, nyní pomáhají na krizové lince pro seniory i celostátní infolince o koronaviru 1212.
Denně přijímají více než 500 hovorů Pražanů a tisíce dotazů z Národní linky. Nově fungující call centrum nyní obsluhuje celkem 180 zaměstnanců Invie. Střídají se na směnách a z důvodu bezpečnosti většinou pracují z domova. Během jediného víkendu je vyškolení lektoři připravili na práci se seniory a vysvětlili problematiku týkající se všech aspektů koronaviru.
Vyslechnout a poradit
„Základní princip zůstává stejný, jako když pracujeme v cestovním ruchu. Tedy vyslechnout člověka, zjistit jeho problém a poskytnout nejvhodnější radu nebo doporučení, kam se obrátit,“ dodává Andrea Řezníčková, mluvčí cestovní agentury Invia, která funguje také jako rozsáhlá online srovnávací platforma na trhu se zájezdy.
Linku 800 160 166 zřídily organizace Červený kříž a Život 90 ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy, a právě jim Invia poskytla své call centrum, respektive jeho zaměstnance. Ti stáli před hrozbou ztráty práce, protože nyní, kdy se žádné zájezdy neprodávají, neměli koho obsluhovat.
„Na linku mohou volat senioři o jakoukoliv pomoc a podporu. Mohou si objednat léky, hygienické prostředky a potraviny, které jim budou dovezeny až domů,“ popisuje náměstek primátora hl. m. Prahy Petr Hlubuček záměr, s jakým byla linka založena.
Vedení investiční skupiny Rockaway, pod kterou Invia patří, se podařilo spojit s Magistrátem a v rekordním čase své lidi přesměrovat na novou telefonní linku. Zaměstnanci se dokázali rychle přeorientovat, absolvovali školení a vyzbrojeni podrobnými manuály odpovídají na dotazy týkající se celé koronavirové situace nejen pražským seniorům.
Lepší jiná práce, než žádná
Spolupráce vznikla velmi rychle, a sice ve chvíli, kdy vláda 12. března nařídila zákaz vycestování do rizikových zemí, který se následující den ještě rozšířil. „Poptávka po zájezdech samozřejmě klesla, a my bychom neměli práci pro naše zaměstnance. Objevila se ale informace, že Magistrát hlavního města Prahy bude spouštět vlastní telefonní linku, a tak jsme začali z hodiny na hodinu řešit, jak jim můžeme svými kapacitami pomoc,“ říká koordinátorka call centra agentury Invia Kateřina Macečková.
„Vzhledem k tomu, že se jedná o nonstop linku, měli jsme trochu obavy, zda budeme schopni pokrýt večerní i noční směny. Reakce zaměstnanců nás příjemně překvapily. Každý pochopil, že jsme v situaci, že buď budeme mít alternativní práci nebo žádnou, protože taková je nyní realita cestovního ruchu. Postoj zaměstnanců ukazuje, jak silný a flexibilní tým v Invii máme. Ihned pochopil situaci, a začal pomáhat potřebným,“ popisuje Macečková.
Provoz Národní linky 1212 byl spuštěn 15. března večer. Už za tři hodiny od první informace o zapojení Invie do Národní linky, bylo prvních dvacet lidí z prodejního oddělení připraveno vyřizovat telefonní hovory. Provoz linky 800 160 166 byl spuštěn naplno v noci na pondělí 16. března. Tou dobou už linku obsluhovalo celkem 180 zaměstnanců cestovní agentury Invia.
Cestovní průmysl byl jedním z prvních, který se musel přizpůsobit šíření koronaviru. Lidé přestali cestovat, aerolinky zrušily lety, hotely přestaly přijímat hosty, cestovní kanceláře neprodávají zájezdy.
Invia zaměstnává 387 lidí a na jejích službách je závislých dalších 1750 zaměstnanců obchodních partnerů, protože tvoří páteř cestovního ruchu u nás i v části zahraničí. Zároveň umožňuje malým a středním cestovním kancelářím růst jejich prodejů i přežití čtyř největších cestovních kanceláří, a také je poskytovatelem dovolených.
|
20.3.2020
PředchozíDalší
| | |