Společnost Home Credit Česká a Slovenská republika obdržela zhruba pětinásobek žádostí o pomoc

Společnost Home Credit do dnešního dne vyřešila ve prospěch klientů přibližně 60 % žádostí. Ostatní žádosti máme v procesu, kdy primárně čekáme na doložení informací od klientů, například neschopenku, potvrzení OČR, potvrzení od zaměstnavatele či výpis z banky. Od začátku karantény se na nás obrátily řádově nižší stovky klientů. Proti běžnému období je to pětinásobný nárůst. U některých produktů lze využít automatického odkladu nebo snížené splátky, zejména flexibilní úvěry a kreditní karty přímo nabízí rychlý způsob řešení potíží v krizi. Klienty vždy posuzujeme individuálně. Nejčastějším řešením, které klientům poskytujeme, jsou odklady splátek, respektive dočasné odpuštění úroků.

Všem klientů ale doporučujeme, aby se na tyto potíže nedívali jen z krátkodobého hlediska. Je důležité podívat se na rodinný rozpočet z pohledu několika měsíců a přemýšlet, jak zvládnou zátěž po odeznění krize. To znamená hledat řešení, které problém jen neoddálí, aby byli schopni v dlouhodobém horizontu dostát svým závazkům. Při komunikaci s finanční institucí se klient musí zaměřit nejen na odložení či odpuštění úroků, ale i na to, zda tento odklad bude zapsán do registru dlužníků, a ohrozí tak jeho dlouhodobou úvěryschopnost. Pokud klienti v současném stavu potřebují řešit půjčku, nabádáme je ke kvalitní prověrce poskytovatele. Tedy to, zda má licenci od ČNB (České národní banky) a hlavně také kontrolu RPSN (Roční Úroková Sazba Nákladů), nejen úrokové sazby.


Home Credit  |  20.3.2020


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz