Zájem Čechů o dovážku potravin rapidně vzrostl, DoDo Fresh vozí o polovinu objednávek více
Aktuální koronavirová krize významně urychlila digitalizaci retailu a mnoho lidí přiměla k tomu, aby online nakupovali i potraviny. Zvýšená poptávka po doručování nákupů způsobila také významný nárůst zájmu o služby logistického startupu DoDo. Lídr na poli rozvozu potravin, který vozí nákupy pro Košík, Rohlík i TESCO, v březnu lidem dovezl o polovinu nákupů více. Aby startup mohl na poli rozvozu potravin ještě progresivněji inovovat a pokračovat v rychlém růstu, oddělil tento specifický a logisticky náročný segment do specializované divize DoDo Fresh. Ta letos v březnu – po necelém půlroku od založení – zaznamenala zhruba 50% nárůst objednávek, přičemž na rozvoz potravin pro největší online supermarkety bylo během března vyčleněno o zhruba 50 vozů a 200 kurýrů více než o měsíc dříve.
Koronavirová krize přinesla i zajímavé proměny v nákupních návycích zákazníků. Mezitímco v době propuknutí krize lidé ze strachu z možného nedostatku v mnohem vyšší míře nakupovali trvanlivé potraviny, v druhé polovině března se skladba košíku již dostala zpět do normálu (65 % objednávky tvořilo suché zboží, 25 % chlazené a 10 % mražené). Zajímavým trendem byl i fakt, že zatímco v běžné situaci lze pozorovat výrazné ranní a večerní špičky, během nejhlubší koronavirové krize se objednávky rozprostřely rovnoměrně do celého dne – lidé nakupovali prakticky nepřetržitě a v důsledku domácí karantény si mohli objednávky přebírat kdykoli.
|
23.4.2020
PředchozíDalší
| | |