Doporučení společnosti Colliers International týkající se návratu lidí do práce po nouzovém stavu
ZMĚNY DESIGNU A PROSTOR
Abychom pomohli udržet 2 m vzdálenost mezi lidmi, je vhodné provést určité úpravy prostoru a rozložení nábytku.
Nicméně je třeba poznamenat, že v rámci aktuálního návratu na pracoviště se většina opatření spíš zaměří na změny v chování zaměstnanců a na hygienu než na změny prostor.
Příklady takových změn zahrnují:
- V open planu se skupinami 4 nebo 6 pracovních stolů obsaďte každou druhou pozici a označte ty, které zůstanou prázdné. Každý den se u těchto stolů mohou střídat různé týmy.
- Podpořte zaměstnance, aby pro svou práci využívali také alternativní části kanceláří, jako jsou konferenční místnosti, telefonní budky, prostory pro spolupráci atd. I v těchto místech by měl být jasně vyznačen požadovaný společenský odstup, který pomůže chránit zdraví zaměstnanců.
- V recepci nainstalujte dočasnou průhlednou bariéru z plexiskla pro oddělení návštěv od recepční/ho.
- Nainstalujte dočasné průhledné panely z plexiskla mezi pracovní stoly, kde zaměstnanci sedí proti sobě. V případě potřeby nainstalujte dočasné průhledné přepážky na stávající akustické panely, abyste zvýšili celkovou výšku dělících panelů.
NOVÉ ZPŮSOBY CHOVÁNÍ
- Recepční by měli být vyškoleni pro případ, kdy dojde k interakci s osobou, která vykazuje příznaky COVID-19.
- Některé společnosti se mohou rozhodnout, že budou nadále pokračovat s měřením teploty zaměstnanců po vstupu do budovy.
- Je vhodné dále podporovat flexibilní práci s volným příchodem a odchodem zaměstnanců do kanceláře tak, aby byl omezen počet lidí ve výtahu.
- Je vhodné dále podporovat vzdálenou práci z domova, protože to zajistí lepší rovnováhu v obsazenosti kanceláří v průběhu pracovního týdne a tím zlepšení dodržování společenského odstupu.
- Chcete-li omezit fyzický kontakt s dveřmi, je vhodné ponechat otevřené dveře kanceláře a všech zasedacích místností s vyjímkou, kdy je nutné zajistit absolutní soukromí pro jednání.
- Je vhodné nadále podporovat a zlepšovat virtuální spolupráci a jednání, které nahrazují fyzický kontakt na pracovišti.
- Požádejte zaměstnance, aby na konci každého dne uklidili všechny své osobní věci z pracovních stolů a pomohli tak jejich úplnému vyčištění.
KOMUNIKACE A NAVIGACE
- Orientační značení a informace pro návštěvy s pravidly dodržování společenského dostupu, mytí rukou a dezinfekce, shromažďování, pohybu kolem kávovarů a nošení roušek (pokud je to požadování).
- Pokud je to komunikačně možné, je vhodné za pomoci značení vytvořit jednosměrné cesty vedoucí prostorem kanceláří. Na podlahu můžete instalovat šipky označující směr pohybu.
- V zasedacích místnostech vyznačte vhodný společenský odstup 2 metry a odstraňte nadbytečné židle.
- Zaměstnancům poskytněte individuální sady fixů pro použití na popisovacích tabulích.
HYGIENA A ČIŠTĚNÍ
- Umístěte v celém prostoru kanceláří na vhodná a snadno viditelná místa dávkovače na dezinfekci rukou na bázi alkoholu (minimálně 60%).
- Zaměstnanci by neměli používat společné telefony, pracovní stoly nebo jiné společné zařízení kanceláří a nebo osobní vybavení jiných zaměstnanců.
- Je vhodné poskytnout zaměstnancům jednorázové ubrousky, aby si mohli sami vyčistit povrch pracovního stolu, osvětlení, opěradla židlí a další plochy, s nimiž budou ve styku.
- Zajistěte, že úklid prostor kanceláří bude viditelný po celý den, což pomáhá snížit úroveň stresu a podpoří důvěru zaměstnanců v pobyt v kanceláři.
- Pravidelný úklid musí probíhat každý den/noc tak, aby byly všechny dotykové plochy vyčištěny, a to včetně pevných počítačů, pracovních světel a jejich vypínačů, opěradel židlí, případně úchytek zasuvek nebo ovladačů výšky stolu.
TECHNOLOGIE
- Pokračujte ve upgradu technologií tak, aby vzdálená práce zůstala komfortní a bezproblémová. Technologie hrají klíčovou roli pro udržení společenského odstupu a vzdálená práce z domova pomáhá nastavit rovnoměrnou obsazenost kanceláří v různých dnech v týdnu. Předběžná zjištění z průzkumu společnosti Colliers Global Working from Home survey z více než čtyř tisíc odpovědí ukazují, že 80% zaměstnanců chce v práci z domova pokračovat I po uvolnění restrikcí a to v rozsahu jeden až dva dny v týdnu.
- Nainstalujte bezdotykové otevírání dveří na klíčových místech v kanceláři. V sociálních zázemích instalujte bezdotykové, pohybem aktivované vodovodní baterie, dávkovače mýdla, proplachovače a dávkovače papírových ručníků (nebo bezdotykové sušičky rukou).
V tomto článku uvádíme pouze příklady doporučení a opatření, která přijímají společnosti, aby připravily svá pracoviště pro návrat zaměstnanců.
Colliers nadále pokračuje v čerpání informací a poznatků k této situaci a plánuje vytvářet další informační materiály na téma změny a vývoj budoucího pracovního prostředí.
|
28.4.2020
PředchozíDalší
| | |