Zájem o mobilní platební terminály mezi firmami vzrostl o více než 100 procent
I přesto, že jsou Češi na špici v bezkontaktním placení kartou, stále u nás existuje řada obchodů a provozů, které doposud přijímali jen hotovost. Epidemie koronaviru a rychle se měnící chování zákazníků však výrazně zvyšují zájem malých a středních firem o pořízení mobilních platebních terminálů. Za březen meziměsíčně vzrostla poptávka o jejich instalaci o 100 procent, ukazují data UniCredit Bank.
Březen byl podle statistik UniCredit Bank začátkem nového trendu, průběžná data za měsíc duben naznačují, že nárůst zájmu o pořízení mobilního platebního terminál bude ještě vyšší.
Epidemie paradoxně urychlila akceptaci platebních karet u menších firem a živnostníků, což se projevilo v rychle rostoucím zájmu obchodníků o mobilní platební terminály. Bezkontaktní platby kartou nebo chytrým telefonem či hodinkami jsou nejrychlejším a nejbezpečnějším způsobem placení. Takzvané GPRS terminály nebo mPOS jsou navíc dostupné i pro malé prodejce. Bezkontaktní platby také výrazně urychlují placení a celý proces odbavení zákazníka na podkladně, odpadá také nutnost nakládat s hotovostí.
Neroste však zájem jen o mobilní platební terminály. I samotní zákazníci s ohledem na současnou situaci rychle mění své chování. „Platné preventivní doporučení využívat raději bezhotovostní formy placení z obavy z přenosu nákazy koronavirem přimělo používat platební karty i klienty, kteří je používali spíše pro standardní výběr z bankomatů. Například v segmentu prodeje potravin se obrat na terminálech u našich obchodníků z řad velkých řetězců zvýšil meziročně o více než 60 %, a to nejenom ve velkých městech, ale i v menších regionech,“ říká Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.
Obchodníci stále častěji využívají také tzv. Push platby (platební linky), které jim umožňují prodávat on-line, i když nemají e-shop a držitelům zprostředkuje platbu kartou. Push platba je součástí e-commerce řešení platební brány GP webpay od společnosti Global Payments Europe (GPE) a je určena primárně pro všechny současné klienty banky, kteří již mají platební terminál. Jedinou podmínkou pro poskytnutí služby je účet u UniCredit Bank a uzavření smlouvy na e-commerce.
|
7.5.2020
PředchozíDalší
| | |