Jak proměnil koronavirus sociální sítě? Češi nyní řeší zejména děti a školu

Strach z nákazy vystřídala únava z karantény a novou hrozbou se stalo omezení práce respektive její ztráta, vyplynulo z ojedinělého výzkumu, který analyzoval více než 750 tisíc postů a komentářů na sociálních sítích.

Zkuste si tipnout - které výrazy zaznamenaly během měsíce, ve kterém se Češi začali potýkat s následky koronavirové pandemie, v jejich konverzacích na sociálních sítích vůbec největší nárůst? Ne, možná překvapivě to nejsou ani karanténa, ani rouška. Raketově narostly zmínky o družinách pro děti, a také o měsíci září. Zatímco frekvence slova “září” v konverzacích lidí na sociálních sítích od března do dubna narostla 39x “družina” se řešila dokonce 48x více. Vyplývá to z analýzy České spořitelny a společnosti Perfect Crowd, která mapuje, jak se v souvislosti s koronakrizí mění slovníček a témata Čechů. Jako vstup do analýzy byla použita data společnosti Influencer. Jedná se o zmínky na sociálních sítích, ve zpravodajství a v online diskuzích.


Česká spořitelna  |  25.5.2020


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz