Platby kartou v karanténě: Češi vzali útokem cykloprodejny
Prodejcům kol a cyklistických potřeb v době pandemie Covid-19 nečekaně výrazně rostly tržby. V květnu byly dokonce dvojnásobně meziročně vyšší. Lidé více utráceli i za golf a sportovní náčiní a oblečení. Naopak příjmy za kulturní vyžití šly vzhledem k uzavřeným hledištím kin, divadel a koncertních sálů strmě dolů. Výjimkou byly díky online prodejům obchody s hudbou a knihami, vyplývá ze statistik karetních plateb v ČSOB v oblasti volného času od března do května.
„Zatímco ještě v březnu cykloprodejny musely sčítat ztráty, ukazují naše data, že v dubnu po uvolnění zákazu prodeje nastal obrat a v květnu už nevěděly kam dřív skočit. Nouzový stav tak paradoxně přinesl do cykloprodejen více klientů, jelikož cyklistika se vedle běhu stala na poměrně dlouhou dobu jedním z mála sportů, který šel provozovat,“ uvedl Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.
Za březen tržby prodejců bicyklů meziročně padaly o takřka polovinu, ovšem v dubnu už vyskočily o dvě třetiny a v květnu přišlo zmíněné zdvojnásobení. Poměrně brzké znovuotevření venkovních sportovišť pomohlo golfovým areálům, kde po polovičním propadu tržeb v březnu přišel dubnový růst o 14 procent a následně květnový o 40 procent.
|
16.6.2020
PředchozíDalší
| | |