Červen je zatím ve znamení silných bouřek. Ty přinesou škody za desítky milionů korun
Po víkendových bouřkách a přívalových deštích, které na mnoha místech vyústily v bleskové povodně, eviduje Generali Česká pojišťovna 16. Června dopoledne z celé republiky na 970 škod za přibližně 37 milionů korun. Klienti hlásí své škody nejvíce z Pardubického, Středočeského, Zlínského a Jihomoravského kraje.
Škody působily zejména prudké bouře doprovázené přívalovými dešti a krupobitím. Přívalové deště byly na mnoha místech příčinou lokálních bleskových povodní. Mezi nejčastěji hlášené škody tak patří zatopené sklepy, garáže či přízemí rodinných domů. Krupobití ničilo střechy, fasády, skleníky, ale i automobily. Na mnoha místech pak kvůli silnému větru poškodily popadané stromy a větve automobily i stavby.
Klienti své škody pojišťovně postupně hlásí, jejich počet průběžně roste s tím, jak se lidé po úderu živlů vzpamatovávají a sčítají škody. „Očekáváme tak, že škody nám budou klienti hlásit i v nejbližších dnech. Odhadujeme, že nám jich jen za uplynulý víkend z celé republiky nahlásí celkem zhruba 2 500 škod,“ upřesňuje mluvčí Generali České pojišťovny Ivana Buriánková a dodává: „Škod za bouřky z prvního červnového víkendu pak očekáváme celkem přibližně 1 200.“
LIKVIDACE ŠKOD I PO TELEFONU
Generali Česká pojišťovna pracuje na tom, aby co nejvíce zjednodušila a především zrychlila řešení škod. Menší majetkové škody je tak možné vyřídit už v rámci prvního nahlášení škody. Likvidátor pojišťovny na základě telefonátu s klientem posoudí, zda je možné škodu vyřešit na dálku a bez nutnosti návštěvy mobilního technika. Díky tomu klienti získávají plnění velmi rychle a mají je k dispozici v momentě, kdy to nejvíce potřebují.
Dokumentaci poškozených věcí je dnes možné vyřešit na dálku díky asistovanému videohovoru, tzv.videoprohlídkám. Jde o další nástroj, jak se vyřešení škody významně zefektivní a lidé výplatu pojistného plnění dostanou na svůj účet rychleji. Celý proces funguje velmi rychle – lidé škodu pojišťovně nahlásí, likvidátor ji okamžitě posoudí, a pokud je vhodné ji zdokumentovat přes videohovor, pošle klientovi v SMS nebo e-mailu odkaz. Domluví se na konkrétním čase, kdy škodu společně zdokumentují a pak už jen stačí na odkaz kliknout a videoprohlídka se spustí.
JAK POSTUPOVAT V PŘÍPADĚ ŽIVELNÍCH ŠKOD
1/ Zdokumentujte vzniklou škodu - pořiďte fotografie všech poškozených věcí (včetně celkového pohledu na poškozenou věc). Čím detailnější fotodokumentace, tím lépe.
2/ Zabezpečte místo škody – udělejte vše proto, aby se škoda nezvětšovala (např. provizorní oprava střešní krytiny atd.).
3/ Připravte si podklady – pořiďte si seznam poškozených a zničených věcí s uvedením jejich pořizovací ceny a stáří. Užitečný formulář je možné si stáhnout na webu ZDE.
4/ Oznamte škodu pojišťovně – spojte se s pojišťovnou a postupujte podle rad operátora či likvidátora.
5/ Škodu neopravujte – vždy je potřeba vyčkat s celkovou opravou majetku nebo s odstraňováním zbytků poškozených věcí na pokyn pojišťovny.
|
17.6.2020
PředchozíDalší
| | |