Epidemie přinesla další růst digitálního bankovnictví, finance přes něj ovládá osm z deseti Čechů. Na pobočku dorazí pro odborné rady.

78 % Čechů s připojením k internetu spravuje své každodenní finance především digitálně z mobilu nebo počítače. Koronavirová epidemie tento trend ještě posílila. Až 10 % Čechů začalo během ní digitální kanály používat nově nebo více než doposud a pánují v tom pokračovat, ukazují data z průzkumu UniCredit Bank. Po skončení omezení se bankovní klienti ale vrací také na pobočky, především pro odbornou radu a pořízení komplexních produktů.

Češi jsou ve využívání digitálních technologií v popředí mezi evropskými klienty banky, ať jde o bezkontaktní placení, nebo banku v mobilu. „V bankovnictví epidemie tento fakt ještě více podtrhla, online bankovnictví nebo banku v mobilu si vyzkoušeli i ti, kteří byli doposud zvyklí spíše na osobní návštěvy poboček. Zájem se zvýšil napříč generacemi včetně nejstarších klientů, kteří se k digitálnímu bankovnictví zatím stavěli spíše rezervovaně,“ říká Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

Podle statistik banky za poslední měsíc vrostl meziročně počet aktivací mobilního Smart Bankingu o 12 %.

Přestože začali Češi digitální kanály používat ještě více než doposud, pobočky pro část z nich zůstávají stále důležitým kanálem. 20 % dotazovaných na ně bude nadále docházet pravidelně a kombinovat je tak s nově objevenými možnostmi mobilního a online bankovnictví. „Počet klientů na pobočkách kvůli omezením provozu klesl v dubnu o tří čtvrtiny, od konce května se ale lidé postupně vrací. Přicházejí především ti, kteří potřebují odbornou radu nebo řešit komplexnější produkty jako investice nebo hypotéky,“ dodává Plocek.

Smart Banking UniCredit Bank s novými funkcemi

Pro zlepšení uživatelské zkušenosti spustila UniCredit Bank v uplynulých týdnech také novou verzi mobilní aplikace Smart Banking. Klienti mohou díky ní pohodlně ovládat svůj bankovní účet odkudkoliv, přes aplikaci zařídí většinu běžných úkonů a nemusí tak navštěvovat pobočku. „Kromě moderního designu nová verze aplikace obsahuje i nové funkce – rychlejší přihlášení prostřednictvím Face ID, nové rozdělení přehledu plateb nebo detaily o běžných a úvěrových účtech a kreditních kartách,“ vysvětluje Plocek.

Samozřejmostí je snadná orientace a uživatelsky přívětivé prostředí. Aplikace je dostupná pro operační systémy iOS a Android. UniCredit Bank na nové verzi Smart Bankingu spolupracovala se společností Meniga, předním evropským fintech poskytovatelem digitálního softwaru. Česká republika patří navíc k prvním zemím, kde byl nový Smart Banking spuštěn.

O průzkumu
Průzkum UniCredit Bank o využívání poboček a digitálních kanálů bank zrealizovala v červnu 2020 UniCredit Bank prostřednictvím online panelu výzkumné agentury IPSOS. Průzkumu se zúčastnilo 550 respondentů.


UniCredit Bank  |  29.6.2020


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz