AMI Communications: Komunikaci s veřejností považuje za důležitou devět z deseti firem v ČR
Pro firmy působící v Česku je důležité, jak jsou vnímány veřejností, a uvědomují si tedy význam public relations. Drtivá většina z nich považuje PR za nezbytnou součást své firemní komunikace. Mezi nejčastěji využívané oblasti PR služeb dnes patří on-line komunikace, následována interní komunikací, pořádáním akcí a nástroji media relations. Velký potenciál je spatřován v komunikaci na sociálních sítích. Takové jsou výsledky průzkumu, který provedla agentura AMI Communications ve spolupráci se STEM/MARK mezi firemními manažery komunikace.
Téměř všechny firmy působící v ČR považují vztahy a komunikaci s veřejností za důležitou součást svého působení. „Devadesát tři procent dotázaných vnímá public relations jako nástroj, který má vliv na důvěryhodnost firmy. Za užitečný nástroj produktové komunikace považuje PR 92 procent respondentů. To, že je PR nezbytnou součástí korporátní komunikace, uvedlo 91 procent dotázaných,“ uvádí Milan Hejl, managing partner AMI Communications.
„Dvě třetiny respondentů hodnotí PR jako efektivní nástroj komunikace. To, zda má firma pro svou komunikaci využít spíše nástroje reklamy, přímé komunikace či PR, je vždy velmi individuální. Záleží na konkrétních potřebách společnosti, na povaze a cílech kampaně. V praxi velkých firem se osvědčuje kombinace všech způsobů,“ uvádí Denisa Kasl Kollmannová, vedoucí katedry marketingové komunikace a PR na FSV UK v Praze.
Vybudování dobrého jména je otázkou dlouhodobého úsilí a práce, což si uvědomuje většina dotázaných. Osmdesát osm procent z nich totiž uvedlo, že do PR je třeba investovat dlouhodobě. Kontinuálně využívají PR nástrojů dvě třetiny dotázaných společností. Pouze 7 procent z nich PR nevyužívá vůbec.
Z PR nástrojů využívají firmy nejčastěji on-line komunikaci, s tímto komunikačním kanálem pracuje 85 procent dotázaných. Hojně využívanými jsou také nástroje interní komunikace s 71 procenty a pořádání akcí se 66 procenty. Necelé dvě třetiny respondentů využívají také klasické nástroje media relations, tzn. zajištění tiskových konferencí, přípravu tiskových zpráv a dalších tiskových materiálů. „Velký potenciál je v současné době spatřován v komunikaci na sociálních sítích, kterou aktuálně využívá 32 procent respondentů a o možnosti využít těchto služeb uvažuje dalších 28 procent. Význam Facebooku, Twitteru, LinkedInu a dalších stále sílí,“ dodává Milan Hejl.
O průzkumu
Průzkum zajistila agentura AMI Communications ve spolupráci se STEM/MARK mezi 200 respondenty, kterými byli lidé zodpovídající za komunikaci ve firmě působící v ČR. Sběr dat probíhal na přelomu března a dubna 2012 metodou CAWI.
|
16.7.2012
PředchozíDalší
| | |