Generali zajistí návrat klientů zkrachovalé cestovní kanceláře Pradok zpět do vlasti
Cestovní kancelář Pradok (CK), která dnes ráno zkrachovala, má u pojišťovny Generali sjednané pojištění pro případ úpadku. "Naši specialisté společně s asistenční službou pracují v těchto chvílích na zajištění bezpečného návratu všech českých turistů zpět do vlasti", řekl Štefan Tillinger, generální ředitel a člen představenstva pojišťovny Generali. Podle prvních informací z CK se v současné době nachází 172 klientů v Řecku. Další podrobnosti budou známy v následujících hodinách. Klienty cestovní kanceláře a veřejnost bude Generali průběžně informovat.
"Klienti cestovní kanceláře, kteří na zaplacenou dovolenou neodcestovali, mohou vznést písemný nárok na pojistné plnění u naší asistenční služby a doložit potřebné doklady nejpozději do 6 měsíců od vzniku pojistné události. Podrobné informace jsou k dispozici na www.generali.cz," dodal Štefan Tillinger.
„Pojistné plnění bude vypočteno po vyhodnocení všech nároků uplatněných ve lhůtě 6 měsíců. Rozhodující pro jeho výši je pojistný limit, který si cestovní kancelář sjednala,“ upřesnil Jiří Cívka, tiskový mluvčí pojišťovny Generali. CK byla pojištěna na 7 194 000 korun. Podle informací z CK by mělo být prodáno cca 360 zájezdů za přibližně 4,3 milionů korun, z čehož v tuto chvílí vyplývá, že by všichni klienti CK měli být odškodněni ve 100% výši.
Nárok za neuskutečněný zájezd kvůli krachu CK lze uplatnit také z nové služby pojišťovny Generali, cestovního pojištění (připojištění neuskutečnění zájezdu), pokud je klientem CK sjednáno. „Po přihlášení nároku za neuskutečněný zájezd z cestovního pojištění (připojištění neuskutečnění zájezdu) Generali a doložení potřebných dokladů převezme Generali veškerou agendu v rámci úpadku CK a vyplatí pojistné plnění během dvou týdnů,“ připomněl Cívka. Další možností je přihlášení pohledávky do insolvenčního řízení cestovní kanceláře.
Pro usnadnění vyřízení vzniklé škody jsme na internetových stránkách www.generali.cz uveřejnili škodní protokol, který stačí vyplnit a odeslat na adresu asistenční služby Europ Assistance s.r.o, Na Pankráci 127, 140 00 Praha 4, která zajišťuje veškerou administrativu spojenou s likvidací pojistné události. Ke škodnímu protokolu je potřeba přiložit originály či ověřené kopie těchto dokladů:
- cestovní smlouvu uzavřenou s cestovní kanceláří - doklady o uhrazení zálohy a plné ceny zájezdu (příjmový doklad CK nebo jiný doklad o úhradě) - doklady o uhrazení případných dodatečných výdajů spojených s pojistnou událostí, za něž požadujete plnění (výdaje na nezbytné náhradní ubytování a stravování v zahraničí, výdaje na zpáteční cestu do ČR)
|
17.8.2012
PředchozíDalší
| | |