Džob.cz: Zářijový trh práce: počet absolventů hledajících uplatnění stoupl o polovinu, rychle ubývá pozic ve výrobním sektoru
V uplynulém měsíci měli zaměstnavatelé největší zájem o IT pracovníky a manažery marketingu. Naopak výrazný pokles poptávky zaznamenal pracovní portál džob.cz v případě pedagogických a lektorských profesí. Ze strany uchazečů o práci byly nejžádanější administrativní pozice bez znalosti jazyků.
„V září jsme sledovali větší zájem o IT pracovníky a manažery marketingu. Firmy právě prožívají klasické období shonu před koncem roku a pracují na tom, aby se řádně připravily na úspěšný nový rok. Naopak ojedinělá byla poptávka po pedagogických a lektorských pozicích, jelikož projekty a programy tohoto typu už své zaměstnance nacházely ke konci srpna,“ upřesnila Weronika Kondziolková z personálního portálu džob.cz.
Podle Weroniky Kondziolkové z džob.cz je výrazným trendem nízké sebevědomí zralých kandidátů. Osoby s komunikativní znalostí cizího jazyka se hlásí na méně kvalifikované pracovní pozice, naopak čerství absolventi zkoušejí posty manažerské. Oproti letním měsícům pozoroval server džob.cz zhruba 36procentní nárůst počtu absolventů hledajících uplatnění na trhu práce. Ve srovnání s absolventy, kteří si nenašli trvalé zaměstnání do 31. srpna, se počet mladých uchazečů na trhu práce zvýšil o více než polovinu.
„Firmy si zvykly na nápor absolventů po prázdninách a nyní je obsazují do obchodních či administrativních pozic. V meziročním srovnání stoupl celkový počet nabízených pracovních míst zhruba o 5 procent. Sledujeme však čím dál výraznější nepoměr mezi poptávkou po obchodních, marketingových či jiných pracovnících nevýrobního charakteru a ubývající poptávkou po pozicích ve výrobním sektoru, což odráží nevyrovnanou strukturu profilů tuzemských firem,“ uvedla Weronika Kondziolková z džob.cz.
|
8.10.2012
PředchozíDalší
| | |