Tuzemské podnikatelské prostředí je v rámci střední Evropy nejméně přívětivé
Začít podnikat v České republice je stále značně komplikované. Dle statistik Světové banky uvedených v letošní zprávě „Doing Business 2013“ jsme v otevřenosti podnikatelského prostředí v celoevropském měřítku až na 30. místě. To se odráží i ve zvýšeném zájmu o ready-made společnosti, jež umožňují začít podnikat v řádu několika hodin. „Skutečně jsme zaznamenali meziroční nárůst prodaných ready-made a.s. a s.r.o. o 9 procent, došlo také k razantnímu nárůstu prodejů evropských společností (tzv. SE) oproti roku 2011,“ říká Jana Babůrková ze společnosti SMART Companies.
Zmíněná studie „Doing Business 2013“ prozrazuje, že ohledně podmínek v podnikání je Česká republika v rámci středoevropského regiónu až na úplném chvostu, a to nejenom za hospodářsky velmi rozvinutými ekonomikami Rakouska a Německa, ale také za Polskem, Maďarskem a Slovenskem.
To potvrzuje i další statistika: v Česku vzniklo v loňském roce nejméně firem za posledních pět let. Rozvoj ekonomiky přitom podporuje právě jednoduchost a cenová dostupnost založení firmy a hladký start podnikání - nejlépe si v tomto směru vede z evropských zemí Dánsko následované Norskem. V České republice je průměrný čas potřebný pro založení společnosti 20 dní a podnikatel se musí vypořádat s devíti procesními kroky, přitom v některých zemích trvá založení firmy pouhý jediný den.
„Nové legislativní úpravy sice přinesly řadu zjednodušení pro podnikatele, přesto zůstává založení společnosti časově, administrativně i finančně velmi náročnou záležitostí. Velkou výhodou ready-made společností je totiž i to, že klienti nemusí splatit základní kapitál společnosti,“ doplňuje Jana Babůrková ze SMART Companies, která se zabývá zakládáním, prodejem a následnou správou společností.
|
30.10.2012
PředchozíDalší
| | |