Internetové bankovnictví Komerční banky má výpadek, klienti nemůžou k účtům

Klienti jedné z největších bank v Česku se v úterý odpoledne nemohli dostat ke svým účtům prostřednictvím internetu. Komerční banka měla nedostupný internetbanking. Službu se podařilo znovu spustit po druhé hodině odpoledne.
Komerční banku postihl v úterý odpoledne výpadek internetového bankovnictví. Namísto možnosti zaplatit po internetu našli klienti banky na webu omluvu.

"Na odstranění příčiny právě pracují specialisté Komerční banky," stálo na stránkách společnosti. Služba byla znovu dostupná od druhé hodiny odpoledne. Problémy se dotkly více než milionu klientů.

Podobné problémy před dvěma měsíci postihly další z velkých tuzemských bank - Českou spořitelnu. V jednom červencovém týdnu byla tato služba pro její zákazníky nedostupná hned dvakrát. A to včeně přístupu do klientského centra.

Komerční banka zavedla novou verzi svého internetbankingu loni v červnu.

Její spuštění tehdy nebylo úplně hladké. Služba měla být tenkrát vypnutá jen přes víkend, ale ještě během prvních dnů pracovního týdne se lidé nedokázali přihlásit ke svým účtům.

Ještě větší nepříjemnosti způsobilo červencové prolomení bezpečnosti webové aplikace pro penzijní spoření. Náhodný uživatel Jiří Dlabaja si tehdy mohl díky vnitřní chybě systému prohlížet i upravovat údaje o klientech.

Jednou se "překlikl" a webová aplikace Penzijní společnosti Komerční banky mu zobrazila 47 tisíc kontaktů a osobních údajů o klientech.


iHned.cz  |  1.10.2013


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz