Facebook je více návykový pro ženy
Ženy jsou na Facebooku více závislé než muži. Otevřeně určitou míru závislosti přiznává 72 procent z nich, mužů „jen“ 48 procent. Čtyři ženy ze sta by navíc nevydržely bez této sítě ani jeden den, v případě mužů jde o pouhé procento. Jakkoli dlouho by se dokázalo nepřihlásit jen 45 procent uživatelek. Pro muže je Facebook méně návykovou záležitostí. Jakkoli dlouho by bez něj vydrželo 54 procent z nich. Údaje vyplývají z průzkumu, který pro společnost Cetelem realizovala agentura Stem/Mark*.
A silnější vztah žen k této síti potvrzuje i to, že větší část z nich si život bez Facebooku nedokáže vůbec přestavit, případě více z nich by se ho dobrovolně nevzdalo. Život zcela bez sítě by dle svého mínění zvládlo bez problémů 55 procent žen, zatímco mužů 69 procent.
Ženy také tráví na Facebooku více času. Muži jsou nejčastěji na této sociální síti do jedné hodiny týdně (28 procent), u žen jde o rozmezí jedné až třech hodin. Výrazně početnější oproti mužům je i skupina těch, které věnují síti týdně více než deset hodin (30 procent ženy, 14 procent muži). Ženy přitom častěji chodí na Facebook zejména v pracovní dny (32 vs. 16 procent), což lze vysvětlit například tím, že řada uživatelek je na mateřské dovolené, či v domácnosti.
Důvodem, proč ženy tráví na Facebooku více času, je to, že jim často dává pocit menšího osamění. Každá osmá uživatelka je jednoznačně díky němu více v osobním kontaktu s lidmi (každý dvanáctý muž), 28 procent je pak více ve virtuálním kontaktu s přáteli a známými (16 procent mužů). Ženy si také díky Facebooku častěji najdou práci (3,3 vs. 0,4 procenta). Každá třetí uvádí, že sociální síť má na její život pozitivní vliv (každý čtvrtý muž).
Důvodem, proč si ženy vytvářejí a udržují profil, je právě především kontakt se svými blízkými (78 procent, 64 procent mužů) a více než muže je zajímá, co je u koho nového (62 vs. 57 procent). Muži častěji cílí na seznámení se s novými lidmi (11 vs. 6 procent), dámy pak více využívají síť k obchodním účelům – ať už jde o nakupování či prodávání. Zároveň také více píšou negativní, ale i pozitivní komentáře a častěji si zjišťují reference ke zboží, službě či konkrétní společnosti, u které si hodlají něco zakoupit. Podle průzkumu jsou tedy ženy na Facebooku více aktivní.
|
18.12.2013
PředchozíDalší
| | |