Pokud si mají zákazníci z čeho vybírat, neodradí je ani velké fronty
Vánoční shon, kdy zákazníci brali obchody s potravinami útokem, sice již pominul, ale nákupy samozřejmě pokračují. Z průzkumu MasterCard vyplývá, že při nákupu potravin je pro zákazníky nejdůležitější široký sortiment, čerstvost nabízených potravin a samozřejmě cena. Proplétat se mnohdy velmi úzkými uličkami jim nevadí a ve frontě u pokladny si pak chvíli počkají.
„Pro 30 % respondentů je jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru prodejny potravin široký sortiment nabízeného zboží a pro 19 % z nich čerstvé kvalitní potraviny. Svou roli hraje samozřejmě také příznivá cena, která rozhoduje u 18 % dotázaných,“ řekla Martina Kirchrathová, Commerce Development Director MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Podstatné je pro zákazníky také přehledné uspořádání sortimentu, pohodlná dostupnost prodejny či ochotný personál – tyto vlastnosti uvedlo shodně 14 % dotázaných. Naopak za méně důležité považují respondenti delší fronty u pokladny či pohodlí při projíždění uličkami.
Společnost MasterCard se podílela na výzkumu nákupního chování v souvislosti s oceněním MasterCard Obchodník roku, do kterého jsou zapojeny také prodejny potravin. Každý, kdo rád nakupuje v konkrétních obchodech, může podpořit svého oblíbeného obchodníka a dát mu svůj hlas v kategorii GE Money Bank Cena veřejnosti. Hlasovat může na internetu a pomocí SMS do 12. ledna 2014. Více na www.obchodnik-roku.cz.
Průzkum byl v listopadu 2013 realizován společností INCOMA GfK na vzorku 1 000 respondentů internetové populace.
|
16.1.2014
PředchozíDalší
| | |