E-commerce: Rok 2014 bude pro e-shopy ve znamení online marketingu

Oblast e-commerce v roce 2013 posilovala, celkový obrat dosáhl 58 miliard korun. Boom zažila především oblast food delivery a také online platby. Mezi nejprodávanější produkty v roce 2013 patřila elektronika, oblečení a potřeby pro dům a zahradu. Rok 2013 přinesl i nové služby, jako například Twisto. Zvyšuje se také objem objednávek pře mobilní telefony a tablety. V ČR je více než 35 000 e-shopů a v roce 2014 nebude přebývat. Aby uspěly, budou se provozovatelé e-shopů muset více zaměřit na online marketing a větší vytěžování stávajících zákazník

Loni mezi nejprodávanější produkty patřila tradičně elektronika, kde vévodily tablety a robotické vysavače. Dále pak dámské oblečení a domácí potřeby. Rok 2013 byl ve znamení prodeje potravin online, ať už jde o nákup surovin nebo jídel z restaurací. Lidé si tyto rychlé a pohodlné nákupy oblíbili a jsou ochotni za dopravu i připlatit. „Minulý rok jsme mohli sledovat nárůst nákupů přes mobily a tento trend bude nadále pokračovat. Praxe ukázala zvýšení konverze u obchodů, které mají mobilní verzi, Bohužel mnoho e-shopů není na tento druh prodeje zatím připraveno,“ komentoval Miroslav Uďan, CEO služby.cz.

Mezi novinky e-commerce minulý rok patřila například Kouzelná Almara, která bohužel již skončila, nebo Twisto, které umožňuje zaplacení až po 14 dnech od doručení. Také došlo k posunu při placení, zákazníci se přestávají bát online plateb a podíl objednávek na dobírku klesá. „Zásadní změny nelze u online obchodů očekávat. Tím, že je v České republice mnoho e-shopů, prosperovat budou především ty, které zvládnout online marketing. Pro zvýšení prodejů bude zásadní nákupy více personalizovat, tedy používat subscription modely, kdy si e-shop zjistí potřeby zákazníka a po potvrzení mu zboží mu zasílá automaticky. Jedním z příkladů, kde tento systém využívají je obchod chlapskazasilka.cz. E-shopy se také musí naučit lépe vytěžovat klienty, kteří u nich již nakoupili, například poskytnutím slevy nebo načasovaným e-mailingem,“ předjímá Miroslav Uďan.


Shoptet.cz  |  24.1.2014


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz