Tržby slevových serverů se v prvním čtvrtletí přiblížily k 1 mld. korun
Tržby slevového trhu vzrostly podle dat vyhledávače slev Skrz.cz v prvním čtvrtletí meziročně o 25 % a vyšplhaly se na 962 milionů korun. Na vzestupu trhu se podílelo největší měrou zboží, které se na celkovém obratu podílí už více než jednou čtvrtinou. Složení top 10 se výrazně nemění, deset největších portálů ovládá již 90 % celého trhu.
Tržby slevových serverů byly po celý průběh prvního čtvrtletí tohoto roku ovlivněny specifickým průběhem zimy. Na jedné straně vyvolal dřívější příchod jara neobvykle časný nárůst poptávky po letních dovolených a jarní módě. „Šaty, baleríny, tenisky i další obuv vzrostly meziročně z hlediska tržeb o stovky procent. Z letních dovolených zaznamenaly meziročně největší nárůst exotické pobyty, např. poptávka po Tunisku vzrostla více než dvojnásobně,“ říká Tomáš Bátrla z Vykupto.cz. Boj s nepřízní počasí
Nedostatek sněhu na českých horách se na druhé straně podepsal především na tržbách těch slevových portálů, které se převážně zaměřují na prodej zimních dovolených. Meziročně klesl podíl pobytů na celkovém obratu trhu z 61 na 41 %. „Jedinou rostoucí podkategorií bylo mezi pobyty lyžování v Alpách. Zahraniční pobyty se na celkové poptávce po zimních dovolených na slevových serverech podílely z 50 %, což je o 30 % více než loni,“ říká Petr Kováčik, ředitel vyhledávače slev Skrz.cz.
40 tisíc nabídek
Naopak největší progres zaznamenala oproti loňsku kategorie zboží. Meziročně vzrostl podíl zboží na celkovém obratu o 15 % z 12,4 % na 27,4 %. Nadále roste také sekce módy, která se na celkovém obratu podílí více než 12 % a je kategorií s největším množstvím nabídek. Móda a zboží se největší měrou zasloužily o to, že došlo meziročně k více než dvojnásobnému zvýšení celkového počtu nabídek. Zatímco loni jich bylo necelých 18 tisíc, letos už téměř 40 tisíc. Móda a zboží tvoří dohromady téměř 65 % všech nabídek na slevových serverech.
Pokles serverů zastaven
Nejvíce aktivních slevových serverů působilo na českém trhu v srpnu 2011, kdy jich bylo 204. V průběhu dalších dvou let pak následoval jejich strmý úbytek, který je však již u konce. „Slevový trh prošel za více než 4 roky fungování v ČR výraznou konsolidací a počet slevových serverů se již nebude snižovat tak drasticky jako v minulosti. Momentálně registrujeme dokonce mírný nárůst jejich počtu, který je typický právě pro začátek jara,“ říká Petr Kováčik ze Skrz.cz.
TOP 10 bez výrazných změn
Největším českým slevovým serverem je nadále Slevomat. Druhou pozici drží dlouhodobě Vykupto.cz. Ani další složení deseti největších portálů neprochází žádnými zásadními změnami. Nadále se potvrzuje jen zvětšování rozdílů v tržbách malých a velkých slevových serverů. TOP 10 portálů tak v tuto chvíli ovládá již 90 % trhu.
Jaro je tu
Jaro nastoupilo v letošním roce podstatně dřív než loni, lidé jsou tak již nyní otevřenější i letním nabídkám. „Zatímco loni jsme registrovali zvýšenou poptávku po zahradním nábytku a příslušenství, plavkách a outdoorovém vybavení do přírody až v dubnu, letos lidé myslí na léto ve větší míře už teď. Svědčí o tom prodeje sportovního vybavení i jarní a letní módy,“ říká Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.
Kvalita a bezpečnost podmínkou růstu
Další růst trhu je podmíněn neustálým zkvalitňováním služeb a kontrolou obchodníků ze strany slevových serverů. „Důvěra a spokojenost zákazníků je na slevovém trhu klíčem k dlouhodobému úspěchu. Kromě perfektního zákaznického servisu a kvalitní nabídky investujeme proto velkou porci času a financí i do stále oblíbenějšího věrnostního klubu,“ uzavírá Tomáš Bátrla, spoluzakladatel Vykupto.cz.
|
2.4.2014
PředchozíDalší
| | |