Na internetu platíme kartou hlavně za cestování

V loňském roce zaznamenala ČSOB včetně své obchodní značky Ery 4,5 milionu internetových transakcí v celkovém objemu přesahujícím 5,5 mld. Kč. Velkou měrou se na internetových transakcích podílejí obchodníci v cestovním ruchu, což svědčí o rostoucí oblibě nakupování letenek nebo rezervování hotelů přes internet. Další významnou kategorii tvoří herní a sázkové portály, prodejci filmů, hudby a knih. Klienti si také oblíbili české i slovenské slevové portály a mnoho uživatelů si pro transakce na internetu zřídilo internetové peněženky.

„Velký podíl internetových transakcí sledujeme u podniků cestovního ruchu – cestovní kanceláře, aerolinie, provozovatelé trajektů, prodejci jízdenek a letenek, hotely i jiná ubytovací zařízení se velmi významně zapisují do statistik. Podílejí se na celkovém počtu 850 tisíci transakcemi (19 %) a z pohledu objemu transakcí je to dokonce 1,65 miliardy Kč (téměř 30 %),“ říká Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Ery.

Z obchodníků na našem trhu si dle statistik ČSOB a Ery nejlépe vede společnost Student Agency, která obsadila první místo v počtu i objemu transakcí. Dalším dopravcem, u kterého klienti často platí jízdenky kartou přes internet, jsou České dráhy. Z hlediska počtu transakcí dosáhla na druhé místo společnost Apple se svým iTunes store, kde zákazníci stahují hudbu či filmy. Naopak v objemu transakcí se umístila na páté pozici s internetovým obchodem, který se věnuje prodeji vybavení a softwaru.

Mnoho uživatelů karet si pro transakce na internetu zřídilo různé internetové peněženky, jako jsou např. PayPal, PayU nebo GoPay. Při platbě těmito nástroji nelze poznat, kdo byl koncovým obchodníkem. O oblibě těchto bezpečných platebních nástrojů svědčí, že v celoročním balíku internetových transakcí zaznamenaly přibližně 920 tisíc transakcí (přes 20 %) v objemu přes 715 milionů Kč (přes 12,5 %).

Klienti ČSOB a Ery využívají v případě plateb přes internet většinou debetní karty. Kreditními kartami zaplatili pouze v 6 % případů. Specifickou skupinu tvoří mladí klienti, kteří nejvíce utrácí za cestování, internetové sázení a mobilní komunikaci.

Oblast // Podíl na objemech // Podíl na počtu transakcí
„Internetové peněženky“ // 12,6 % // 20,2 %
Cestovní ruch // 29,3 % // 18,7 %
- Aerolinie // 11,6 % // 2,3 %
- Hotely // 7,0 % // 1,3 %
Sázky/Casina/Poker // 9,0 % // 10,1 %
Počítačové a video hry // 1,2 % // 4,5 %
Hudba, filmy, knihy, e-knihy // 1,8 % // 7,2 %
Mobilní komunikace + internet // 3,1 % // 5,4 %
Slevové portály // 2,5 % // 4,2 %


ČSOB  |  9.4.2014


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz