Další na řadě je poplatek za vedení běžného účtu
Bude to taková pěkná tečka za tím naším případem, řekli si soudci Ústavního soudu, a postavili se ve sporu o poplatky za vedení a správu úvěrových účtů na stranu bank. Jde o nepopulární rozhodnutí, proti bankám stojí ve sporu údajně až 300 tisíc lidí, které sjednotila averze proti zlým firmám, které „vydělávají příliš“. Banky ale nejsou zlé a nejsou ani dobré, jsou to firmy, které z podstaty věci mají vydělávat, a to půjčováním peněz za úplatu. Většina stěžovatelů byla o zmíněných poplatcích řádně a včas informována, většina ho řádně a bez námitek až do vzniku poplatkových iniciativ platila. Kromě toho řada bank již před lety nabízela možnost vybrat si hypotéku „bez poplatku“, byť za cenu vyšší úrokové sazby. Faktem ale je, že poptávka po nich byla mizivá, méně než 1 %, pokud se podívám na hypotéky našich klientů za posledních pět let.
Přesto lze klienty bank označit za vítěze sporu, fakticky dosáhli svého. Většina bank mezitím kritizovaný poplatek zrušila bez náhrady a nebo neustále prodlužuje poplatkové prázdniny, a tak už to zůstane.
Zbývá jen otázka, na který poplatek se pozornost veřejnosti zaměří příště. Žhavým kandidátem je poplatek za vedení běžného účtu. Za základní služby bez větší přidané hodnoty už dnes nikdo platit nechce.
Jiří Sýkora, analytik společnosti Swiss Life Select se specializací na hypotéky a úvěry na bydlení, zkomentoval aktuální rozhodnutí Ústavního soudu ve věci poplatků za vedení a správu úvěrového účtu
|
17.4.2014
PředchozíDalší
| | |