Zájem Čechů o mince a medaile vzrostl meziročně o třetinu
První čtvrtletí letošního roku zaznamenala Česká mincovna z Jablonce nad Nisou zvýšený zájem Čechů o zlato v podobě mincí, medailí a slitků. „Mincí a medailí jsme prodali o třetinu více, slitků o pětinu. Zaznamenali jsme nárůst především u menších mincí a slitků do 31,1 gramu. Podařilo se nám tak nabídnout zlato i retailovému segmentu, nejvíce prodáváme položky v ceně jednotek až desítek tisíc korun,“ uvádí Aleš Brix, obchodní ředitel České mincovny.
Oproti prvnímu kvartálu roku 2013 tržby za zlaté slitky v prvním kvartálu letošního roku klesly. Důvodem je meziroční pokles ceny zlata. V prvním kvartále roku 2013 stála jedna unce průměrně 1 630 USD, dolů ji poslaly spekulace o prodeji zlata kyperské centrální banky, ke kterému nakonec nedošlo. Pokles tržeb za zlaté investiční slitky však vyvážil mincovně nebývalý zájem Čechů o zlaté pamětní mince a medaile. „V kusech jsme zaznamenali nárůst o 36 %, v tržbách jsme poskočili o 33 %,“ uvádí Brix.
Během prvního čtvrtletí uvedla Česká mincovna na trh například pamětní mince s Karlem Velikým a s olympioničkami Martinou Sáblíkovou a Evou Samkovou. „Tyto emise jsou více jak z poloviny vyprodány. Z pultů pak ještě doslova během pár hodin zmizely dvě limitované emise zlatých medailí s portréty Karla Kryla a Bohumila Hrabala,“ dodává Brix. Ceny pamětních mincí a medailí si oproti slitkům standardně drží svou hodnotu i přes kolísání ceny zlata na burze. Důvodem je jejich umělecká a sběratelská hodnota.
„Přestože ceny zlata klesly a my tak ve slitcích realizujeme nižší obrat, tak na druhou stranou k nám s lepší cenou přišli noví zákazníci. Celkové tržby společnosti pak táhnou mince a medaile, což je náš vlastní výrobní program a tím i naše priorita,“ uzavírá Brix.
|
30.4.2014
PředchozíDalší
| | |