Nové trendy – moderní technologie, tlak na inovace a bezpoplatkové služby
Klienti bank a pojišťoven si díky moderním technologiím mohou velkou část produktů sjednat sami. Proto by v budoucnu finanční instituce měly klást vyšší důraz na služby a neustále přizpůsobovat klientům jejich portfolio. Shodli se na tom účastníci bankovního kulatého stolu, který je součástí výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2014.
Podle ředitele strategie a rozvoje obchodních oblastí UniCredit Bank ČR Tomáše Tichoty existují tři cesty udržení klienta, a to tlak na inovace, investice do přímých prodejních kanálů, jako jsou mobilní telefony a internet, a bezpoplatkové účty. „Samoobslužnost v oblasti nákupů snižuje nákladovost a tím i cenu za prodej. Tento e-shopový model poroste. Pobočky budou fungovat jako poradní místa,“ říká Roman Truhlář, generální ředitel mBank pro Českou a Slovenskou republiku.
A právě inovací a využití moderních technologií jsou si vědomy i samy banky a pojišťovny, což potvrzují dílčí výsledky výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna, které zpracovala agentura Datank. Podle nich totiž banky pokračují v nabídce sjednání produktů či služeb online nebo nových způsobech plateb, například pomocí QR kódů nebo snímání složenek.
|
1.9.2014
PředchozíDalší
| | |