Většina lidí požaduje od inkasních společností aktivní a lidský přístup při řešení jejich finančních problémů

Každý třetí člověk (31 %) se domnívá, že by inkasní společnost měla zadluženým osobám umět nabídnout vhodné řešení jejich dluhů a zohlednit přitom jejich individuální situaci (25 %). Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost KRUK Česká a Slovenská republika (KRUK).

Pětina lidí navíc očekává, že jim inkasní společnosti vyjdou při splácení svých dluhů vstříc, pomohou jim aktivně řešit jejich finanční problémy (23 %) a budou při tom uplatňovat lidský přístup (21 %). Důraz by měl být přitom kladen na dodržování právních předpisů (21 %).

Lidé starší šedesáti let chtějí být s věřiteli v pravidelném kontaktu

Lidé starší šedesáti let, ve srovnání s ostatními věkovými kategoriemi, velmi oceňují, když inkasní společnost s nimi při správě jejich pohledávek udržuje pravidelný kontakt. Oproti ostatním při tom nevyžadují individuální přístup, tedy přístup, který by sice zohledňoval jejich aktuální finanční situaci a jejich potřeby, ale neudržoval by s nimi pravidelný styk. „Starší lidé upřednostňují osobní přístup, kontakt a pochopení, zároveň jsou obecně velmi skromní a nevyžadují žádné nadstandardní výhody či úlevy,“ uvedla Veronika Kuřinová ze společnosti KRUK.

Lidé s nižším vzděláním očekávají aktivní pomoc při splácení svých dluhů

Lidé se základním vzděláním, oproti těm s vyšším vzděláním, očekávají pomoc inkasní společnosti při řešení svých dluhů, při kterém bude uplatněn lidský přístup (25 %). Může za to zejména nedostatečné finanční vzdělávání na základních školách, díky čemuž se lidé často cítí nejistě a očekávají tak pomoc ze strany odborníků. Do doby, než je inkasní společnost začne vybízet k úhradě jejich dluhů, jsou pasivní a odkládají řešení finančních problémů. V momentě, kdy je jejich dluh předán inkasní společnosti, očekávání podporu a pomoc při splácení. „Tito lidé přivítají, když jim naši terénní pracovníci pomohou s analýzou jejich rodinného rozpočtu a navrhnou ji takovou výši splátek, která není likvidační a dá jim dostatek prostoru k důstojnému životu,“ doplňuje Veronika Kuřinová.

Naopak vzdělanější lidé jsou finančně gramotnější, dávají si větší pozor na to, jak vynakládají své finanční prostředky a jaké smlouvy podepisují. Od inkasních společností tak oproti ostatním častěji vyžadují důvěryhodné chování a dodržování právních předpisů.

Domácnosti s vyšším počtem ekonomicky činných osob častěji požadují individuální přístup

Vyšší počet ekonomicky činných lidí v domácnosti sebou přináší větší požadavek na individuální přístup k potřebám zadlužených osob ze strany inkasní společnosti, naopak požadavek na dodržování právních předpisů klesá. Požadavek na individuální přístup k splácení dluhů je nejnižší u domácností s jednou ekonomicky činnou osobou.

Důvěryhodnost inkasní společnosti a její individuální přístup při řešení dluhových problému je velmi důležitý především pro domácnosti s dvěma ekonomicky činnými osobami a osoby s příjmy nad 37 000 korun. Naopak nízkou důležitost přisuzují tyto osoby aktivní pomoci při splácení dluhů, neboť často mají v případě finančních problémů dostatečně vysokou finanční rezervu, kterými je pokryjí.

Češi nejvíce ze všech regionů požadují aktivní pomoc ze strany inkasních společností

Pro obyvatele Čech je, oproti Moravanům o obyvatelům Prahy, velmi důležitá aktivní pomoc při řešení jejich dluhové problematiky ze strany inkasní společnosti. Nejméně je tato potřeba spatřována zejména u obyvatel Prahy, pro ty je důležitější zejména vytvoření oboustranně výhodného návrhu řešení jejich problematiky, či individuální přístup ze strany inkasní společnosti.


KRUK  |  13.10.2014


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz