Projekt „Made by“ spojuje Citi Foundation a Nadaci Terezy Maxové dětem s cílem finančně vzdělávat matky v azylových domech

Citi Foundation, globální zastřešující nadace finanční skupiny Citi, a Nadace Terezy Maxové dětem již druhým rokem spolupracují na projektu „Made by“, který je zaměřen na zvyšování finanční gramotnosti matek a žen žijících v azylových domech v České republice. Smyslem projektu je zejména prevence odebírání dětí ženám, které se dostaly do nepříjemné životní situace primárně z finančních důvodů. Projekt “Made by“ má za cíl pomoci těmto ženám řešit jejich stávající těžkou situaci a postavit se opět na vlastní nohy, aby byly schopné postarat se o své děti, a ty tak mohly vyrůstat ve své biologické rodině.

„Základním posláním naší nadace je umožnit všem dětem vyrůstat v rodině, a proto se ve svých aktivitách zaměřujeme také na prevenci nežádoucího odebrání dítěte z rodinného prostředí,“ říká Terezie Sverdlinová, ředitelka Nadace Terezy Maxové dětem, a dodává: „Ve většině případů je důvodem pobytu v azylovém domě špatná finanční situace rodiny, kterou je třeba důsledně řešit.“

Michal Nebeský, generální ředitel Citibank v České republice doplňuje: „Téma finanční gramotnosti hraje u matek v azylových domech zásadní roli, protože právě správné finanční návyky mohou situaci těchto žen zásadně zlepšit a pomoci jim být schopné se o své děti opět postarat, a to nejen po finanční stránce. Citi Foundation se tématu zvyšování finanční gramotnosti ve společnosti věnuje dlouhodobě, a proto je společný projekt s Nadací Terezy Maxové dětem logickým pokračováním našich aktivit v této oblasti.“

Projekt, do kterého bylo v pilotní fázi zahrnuto 54 matek a v následujícím období bude přibližně 55 matek žijících v azylových domech, si klade za cíl dosáhnout pozitivní změny ve finančním chování těchto žen a má ambici poskytnout jim příležitosti a nástroje, díky kterým svoji situaci postupně změní. Celoročně projekt probíhá v azylových domech ve Vsetíně a Mostě, kde jsou matky do projektu zapojeny. Projekt je rozdělen na tři části – teoretickou, praktickou a hodnotící. Každá účastnice projektu má nastaven vlastní individuální plán, jenž sleduje několik kritérií.

V teoretické části je mj. hodnocena účast žen na přednáškách, pochopení jednotlivých témat, ochota získávat nové informace a jejich praktické využití. Témata přednášek jsou navržena tak, aby matkám pomohla zažít si zdravé návyky chování k penězům. Zahrnuta jsou témata jako: jak šetřit své finance, kdo je spotřebitel a jak se chránit, finanční plánování, hospodaření s penězi, domácí rozpočet či oddlužení.

Paralelně s teorií probíhá i praktická část, ve které ženy vyrábějí nejrůznější výrobky (domácí obuv, andílky atp.), které se následně prodají za účelem vytvoření zisku. Velké oblibě se těší zejména pantofle, kterých se v současné době prodalo za více než 121.000,- Kč.

V hodnotící části projektu zasílá každý spolupracující azylový dům hodnocení a popis posunu v práci s jednotlivými ženami. Pilotního projektu v minulém roce se zúčastnilo 54 žen žijících v azylových domech ve Vsetíně a Mostě, přičemž 17 žen si ušetřilo peníze na vlastní bydlení a 7 žen si našlo pracovní uplatnění.


Citi Bank Handlowy  |  1.12.2014


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz