Nenadálé výdaje jsou stále hlavním důvodem pro čerpání mikropůjčky
Kredito24, poskytovatel spolehlivých online půjček, zveřejnil výsledky svého říjnového zákaznického průzkumu. Typický zákazník má rodinu a většina jeho příjmů padne na domácnost. Nečekané faktury a aktuální potřeby jsou pak hlavním motivem pro čerpání krátkodobého úvěru.
Zákaznický průzkum probíhal metodou telefonického dotazování se vzorkem 530 respondentů. Tým Kredito24 měl za cíl lépe poznat své klienty a jejich potřeby. Výsledky se však dají částečně zobecnit a vykreslit tak postavu typického zákazníka na trhu nefinančních úvěrů.
Jak vysvětluje Jakub Škrabánek, manažer Kredito24 pro Českou republiku, je třeba přihlédnout k tomu, že společnost nepůjčuje těm, co by mohli mít problémy se splácením: „Náš skóringový systém založený na analýze velkého množství dat rozpozná poměrně spolehlivě potenciální dlužníky, profil našeho typického zákazníka tak může být trochu odlišný od ostatních, kteří se tak odpovědně nechovají.“
Celkem polovina účastníků průzkumu pracuje manuálně nebo ve službách, bydlí s manželkou a dětmi, kontroluje rodinné finance a domácnost je také stojí největší část příjmu. • Nejvíce respondentů pracuje ve službách nebo se živí manuální prací (30, resp. 28 %), 15 % pak působí na administrativní pozici nebo pracuje ve finančnictví. Pouze minimum je aktuálně nezaměstnaných (1,3 %). • Téměř polovina dotazovaných bydlí s manželkou či manželem a dětmi (47 %), pětina má samostatnou domácnost (21 %) a přibližně stejné množství sdílí domácnost s partnerem/partnerkou nebo manželem/manželkou (20 %). Ostatní pak mají neúplnou domácnost, již tvoří pouze jeden rodič s potomky (7 %) nebo sdílí bydlení se známými (5 %). • Téměř polovina účastníků průzkumu, která si vzala v minulosti nebankovní půjčku, kontroluje rovněž rodinné finance (47 %), zhruba třetina z nich pak spravuje rodinné finance společně se svým partnerem (29 %). Pouze v 16 % případů má rozhodující slovo partner či partnerka, v 7 % pak mají oba finance striktně oddělené. • Typický zákazník utratí většinu svého příjmu za výdaje na domácnost (46 %). Třetina respondentů dá nejvíc peněz na jídlo (31 %), 7 % z nich pak většinu svého příjmu investuje do dětí.
O půjčce se většina rozhoduje v řádu minut, maximálně dní. Momentální finanční potřeby a nenadálé výdaje jsou pak hlavními motivačními faktory. • Aktuální výdaje a nečekané účty jsou hlavními důvody, proč si lidé půjčku vezmou. Konkrétně 26 % si bere půjčku na aktuální výdaje a 20 % na nečekané účty. Zhruba desetina si půjčuje v období před výplatou (11 %). Dalšími motivy pro čerpání krátkodobého úvěru jsou vybavení domácnosti, ostatní důvody se pohybují pod 5 %. • Jak se ukázalo, většina respondentů s rozhodnutím o čerpání úvěru příliš neotálí. 45 % zákazníků dlouze nečeká a o půjčce se rozhodně téměř okamžitě. 36 % si půjčku vezme po několika dnech. 6 % zvažuje čerpání úvěru asi 2 týdny. 12 % pak trvá rozhodnutí ještě déle.
O Kredito24 a společnosti Kreditech
Kredito24 nabízí úvěry do 15 000 Kč až na dobu 30 dnů. Žádost lze podat online 24 hodin denně. Platforma stojí na finanční technologii zpracovávající velké množství dat (tzv. big data), díky kterým lze nahradit úvěrové instituce při stanovení rizika podvodu, falešné identity a zejména v hodnocení bonity klienta pro poskytnutí online půjčky.
Kredito24 patří mezi produkty hamburské společnosti Kreditech tvořené skupinou odborníků v oblasti moderních technologií. Staví na týmové práci a odhodlání zajistit zákazníkům nejvyšší kvalitu služeb a stoprocentní spokojenost s půjčkami. V současné době jsou produkty Kredito24 dostupné v osmi zemích.
|
1.12.2014
PředchozíDalší
| | |