Rozšiřování hranic obchodních modelů prostřednictvím digitálních technologií firmám nabízí prostor pro nové zisky, říká Technologická vize Accenture 2015
Poradenská společnost Accenture každoročně sleduje trendy byznysu a nyní pojmenovala 5 aktuálních globálních trendů, které ovlivní podnikání zítřka. „Zásadním společným jmenovatelem všech trendů je jednoznačný obrat k digitální „sdílené ekonomice“, která mění vše od základu. Hlavní roli hraje stále personalizovanější internet, orientace na výstupy namísto produktů, rychlý pokrok v oblasti platforem, vznik inteligentních firem a změna pohledu na pracovní síly,“ říká David Švejda, expert na digitální technologie, Accenture v České republice. „Průkopníci jsou již dnes schopni díky technologiím lépe poznat svého zákazníka a nabízet mu díky personalizaci produkt zcela na míru, což jim přináší nové nemalé zisky,“ dodává.
Technologická vize Accenture 2015 nabízí příklady toho, jak v rychle rostoucím prostředí internetu věcí vznikají digitální ekosystémy umožňující nabídku nových služeb, změnu nákupního chování a vstupování na nové trhy. Dokládá to průzkum společnosti Accenture, podle kterého 35 % respondentů již používá partnerská rozhraní (API) k integraci dat a ke spolupráci s obchodními partnery, přičemž dalších 38 % to plánuje. Příkladem je společnost Home Depot, která se snaží zajistit, aby všechny výrobky pro domácnost, které prodává, byly kompatibilní se systémem Wink umožňujícím komplexní propojení domácnosti. Tím vytváří domácí ekosystém a připravuje nové služby.
Philips volí podobný přístup a ve spolupráci se společností Salesforce vytváří platformu, která má změnit způsob poskytování zdravotní péče. Chce vytvořit ekosystém vývojářů budujících aplikace pro oblast zdravotnictví a umožnit hladkou spolupráci mezi lékaři a pacienty. Celý systém má zahrnovat elektronické zdravotní záznamy i informace o léčbě.
Technologická vize Accenture 2015 upozorňuje, že díky využití digitálních ekosystémů mají Home Depot, Philips a další progresivní společnosti možnost růst a vytvářet nové zdroje příjmů způsoby, kterých by nemohly dosáhnout jen vlastními silami. Zpráva pojmenovává pět technologických trendů identifikovaných u nejvýraznějších hráčů digitálního světa, které budou mít podstatný vliv na firmy napříč obchodními odvětvími v následujících 3-5 letech: • Personalizovaný internet – Internet of Me. Jak se předměty denní potřeby připojují k internetu, vzniká množství digitálních kanálů, které zasahují hluboko do našich životů. Tyto nové kanály, které firmy využívají nebo se kterými experimentují, zahrnují nositelnou elektroniku, tzv. wearables (v průzkumu uvedlo 62 % respondentů), chytré televizory (68 %), k internetu připojené automobily (59 %) a nejrůznější chytré předměty (64 %). Firmy, které budou schopny využít potenciál těchto přístupových bodů a nabídnout klientům vysoce personifikovaný uživatelský prožitek, se stanou příští generací silných značek. • Zaměření se na hodnotu pro zákazníka: Inteligentní hardware spojuje digitální ekosystém s fyzickým světem. Špičkové firmy při setkání s internetem věcí nacházejí příležitosti, jak zabudovat do svých digitálních zařízení hardware a senzory a využít tyto silně propojené komponenty k tomu, aby zákazníkovi přinesly to, co skutečně potřebuje – ne více produktů nebo služeb, ale smysluplnou hodnotu. V průzkumu celých 87 % respondentů potvrdilo intenzivnější využívání chytrého hardwaru, senzorů a koncových zařízení. A 84 % respondentů si pochvalovalo, že z toho vyplývá lepší porozumění zákazníkům. Rozvracející tak zaběhlý řád a uvědomují si, že úspěch již nespočívá v prodeji věcí, ale v prodeji lepších výsledků. • (R)evoluce platforem – prolínání hranic mezi jednotlivými odvětvími: Platformy a ekosystémy, které nabízí digitální ekonomika, umožňují nové příležitosti k růstu a zisku. Rychlý pokrok v oblasti cloudových služeb a mobility odbourává náklady a technologické překážky a otevírá nové pole působnosti firmám, které mohou vstupovat do nových odvětví či nových zemí. • Inteligentní firma: Doposud měl pokročilý software pomáhat zaměstnancům přijímat lepší a rychlejší rozhodnutí. S přílivem velkého množství dat, dostupnější výpočetní síly, rozvinutými analytickými modely software pomáhá strojům v kvalifikovanějším rozhodování. Přichází éra inteligentního softwaru, kdy podle 80 % respondentů aplikace a nástroje budou ve své sféře působnosti schopny suplovat lidské rozhodování. A 78 % respondentů se domnívá, že software bude schopný se učit a přizpůsobovat našemu měnícímu se světu. • Nová pracovní síla – spolupráce člověka a stroje: Masivní digitalizace umocňuje také nutnost větší spolupráce mezi lidmi a stroji. Většina firem mezi respondenty průzkumu (57 %) zavádí technologie, které podnikovým uživatelům umožňují plnit úkoly, které dříve vyžadovaly specializované IT odborníky, například vizualizaci dat. To však přináší také nové výzvy při řízení pracovní síly tvořené spolupracujícími lidmi a stroji. Společnost Accenture již téměř 15 let systematicky zkoumá prostředí, ve kterém se firmy pohybují, ve snaze identifikovat nastupující IT trendy, které mají největší potenciál narušit stávající fungování firem a jednotlivých odvětví. Bližší informace o zprávě za letošní rok najdete na stránce www.accenture.com/technologyvision nebo sledováním konverzace na Twitteru #TechVision2015.
O společnosti Accenture
Accenture je globální společnost poskytující odborné služby v oblasti manažerského poradenství, technologických služeb a outsourcingu, a se svými více než 305 000 pracovníky poskytuje služby klientům ve více než 120 zemích světa. Díky kombinaci jedinečných zkušeností a obsáhlých znalostí napříč všemi průmyslovými odvětvími a podnikovými funkcemi, doplněnými rozsáhlým výzkumem nejúspěšnějších světových firem, spolupracuje společnost Accenture se svými klienty tak, aby jim pomohla stát se výkonnými organizacemi jak v oblasti podnikání, tak ve státní správě. Čistý obrat společnosti za fiskální rok končící 31. srpnem 2014 dosáhl 30 miliard USD. Internetové stránky společnosti najdete na adrese www.accenture.cz.
|
26.2.2015
PředchozíDalší
| | |