Třetina lidí nakupuje ve slevách čím dál častěji

Nakupování ve slevách je pro Čechy stále atraktivnější. Během roku tak nakupuje 92 procent lidí, třetina z nich přitom přiznává, že si zlevněné zboží pořizuje čím dál častěji a pro 28 procent je to doslova koníčkem. Jen zhruba dvě procenta nakupují ve slevách čím dál méně. Vyplývá to z průzkumu, který pro Cetelem realizovala agentura Stem/Mark (513 respondentů)

Plány ohledně toho, co si ve slevách koupit, většinu lidí ale příliš netíží. Téměř polovina (47 procent) těch, kteří nakupování ve slevách využívají, přiznává, že zlevněné zboží nakupují zpravidla nahodile, 15 procent nedělá plány vůbec žádné. 17 procent nakupujících se přitom obává, že si ve slevách pořídí i zbytečnosti. V tom, jaké zboží chtějí koupit, mají vždy jasno jen čtyři procenta.

Sleva ve výši 25 procent z původní ceny zboží přitom přijde atraktivní 27 procentům těch, kteří ve slevách nakupují. Sleva ve výši 30 procent pak upoutá pozornost více než poloviny (59 procent). 50procentní sleva je atraktivní již pro drtivou většinu (86 procent). Přesto ale každý sedmý nakupující čeká na slevu, která bude 50 procent z původní ceny převyšovat.

Většina nakupujících (55 procent) přitom uvádí, že si ve slevách pořizuje zboží, které jim přijde za původní cenu předražené a až ve slevách považují cenu za adekvátní. Téměř polovina lidí (41 procent) nakupuje věci, na které sice má i bez slevy, ale mají rádi pocit, že ušetřili. Zhruba každý pátý vyhledává zboží, na které by jinak neměl. Polovina lidí přitom nakupuje ve slevách spíše dražší zboží, více než třetina z nich by si ho za plnou cenu nemohla dovolit.

Téměř devět procent lidí nakupujících ve slevách jezdí kvůli nim i do zahraničí. Jejich nejčastějším cílem je Německo. Někteří se za výhodnými nákupy vydávají do Polska, Velké Británie, Rakouska, Slovenska, USA či Itálie.

Nejčastějším důvodem, proč někteří lidé ve slevách nenakupují, je to, že se podle nich obchodníci snaží ve slevách prodat i neprodejné zboží z předcházejících let. Vadí to přitom i třetině těch, kteří si zlevněné zboží pořizují. Polovině lidí, kteří vyhledávají slevy, vadí davy nakupujících. Omezený výběr velikostí nese nelibě 38 procent nakupujících, omezený výběr zboží vnímá negativně 31 procent.


Cetelem  |  2.3.2015


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz