Výhled AXA na situaci na trhu v roce 2015
Není otázkou, zda se bude životní pojištění prodávat on-line, ale otázkou je, kdy a kdo nabídne na trhu první plně on-linové řešení. Dle mého názoru bude rok 2015 rokem, kdy budeme svědky prvních takovýchto řešení prodeje životního pojištění. Do konce je možné, že na trh vstoupí nové subjekty zaměřené právě na tento způsob prodeje.
Společnosti mimo finanční sektor, které disponují rozsáhlou klientskou databází (zejména disponující pokročilými CRM systémy), budou v příštích letech projevovat zvyšující se zájem o strategické partnerství s pojišťovnami. Zejména u telefonních operátorů očekávám rostoucí apetit po produktech pojišťoven.
V současné době již nikdo nepochybuje o tom, že digitalizace není pouhým trendem, ale realitou. V příštích letech budou čím dál tím vice viditelná rizika přestárlých modelů a na trhu budeme moci sledovat dva trendy: investice do technologické podpory stávajících starých modelů a investice do budování nového “standardu”. Budoucnost ukáže, která cesta je správná.
Autor: Michael Pupala, ředitel útvaru Řízení strategického partnerství a digitalizace, AXA
|
16.3.2015
PředchozíDalší
| | |