Tipy, jak se odlišit od konkurence

Základem úspěšného podnikání je najít takové služby či produkt, který v oblasti, ve které působíte, schází. Pokud ovšem patříte mezi majitele malých či středně velkých podniků, jistě jste se setkali s problémem drtivé konkurence, které mají většinou pod palcem velké korporace. Jejich služby mnohdy přesahují vaše možnosti a odlišit se natolik, aby zákazníci dali přednost přívětivějšímu prostředí, není žádný med. Máme pro vás však několik tipů, které vám k tomu dopomohou.

Osobní kontakt. Ten, jak víme, nic nenahradí. Nevýhodou vašich větších konkurentů je mnohdy neosobní přístup k zákazníkovi, ať už skrze automaticky generované emaily či samoobslužné telefonní linky. Věřte tomu, že obyčejné oslovení konkrétní osoby v elektronické komunikaci, telefonát klientovi, když si potřebujete ověřit jeho údaje či možnost domluvit se na všem tváří v tvář, udělají zázraky. Nespoléhejte se na techniku a hýčkejte si zákazníka vaším přátelským přístupem.

Důraz na design. Jistě si ještě pamatujete moment, kdy jste poprvé vymysleli vaše firemní logo. To by také mělo být vidět. Nezdráhejte se investovat například do krabic na míru, ve kterých zákazníkům vaše zboží posíláte. Ty mohou být nejen potisknuté vaším logem či mottem, ale mohou být i sezónně laděné. Pokud například podnikáte v gastronomii, odlište se originálními gastronomickými obaly. Pokud vlastníte internetový obchod, vsaďte na takové obaly, které si zákazník rád nechá. Stejně tak si nechte vyrobit reklamní sady, kterými můžete zákazníky obdarovat. Jedním z dovozců, který se tímto zabývá je například e-shop paketo.cz, kde vám vyjdou vstříc i při objednávkách od jednoho kusu.

Kvalita, ne kvantita. Každý zákazník pozná rozdíl mezi pečlivou výrobou a pásovým zbožím. Každý zákazník pečlivou výrobu také ocení. Pokud si dokážete udržet vaší kvalitu, nebojte se toho, že byste museli snižovat ceny dle konkurence. Mezi záplavou nabízeného zboží ze všech koutů světa se kvalitní kusy neztratí.

Buďte vidět. Nedílnou součástí úspěšného marketingu je v současné době profil na sociálních sítích, kde vás potenciální klienti mohou najít. Vyplatí se investovat i do profesionálních webových stránek důvěryhodnou doménou. Veškeré stránky pravidelně spravujte a aktualizujte, ať mají zákazníci přehled. Buďte osobní, dělte se o vaše zážitky, zkušenosti a novinky z provozu.

Umožněte zákazníkům zpětnou vazbu. Každý by měl mít právo vyjádřit svůj názor veřejně. Vybízejte proto zákazníky k hodnocení vašich služeb online, reagujte na ně a podělte se o jejich reference s ostatními. Nebojte se kritiky, s tou se setkáte vždy. A kromě toho, co vás nezabije, to vás posílí.

Být sám sobě pánem skrývá mnohé nástrahy a jistě to není jednoduché. Stačí ovšem umět správně reagovat na poptávku a být trochu odlišní a máte docela velikou šanci, že se vám podaří vybudovat něco, na co budete moci být pyšní.


paketo.cz  |  26.3.2015


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz