Online platby meziročně posílily na 25 %, nejvíce rostly online platby kartou, ale Češi nezapomněli ani na oblíbená tlačítka

Trh s online platbami meziročně nebývale posiluje. Podle dat platební brány PayU v ČR dosáhl jejich podíl na celkovém objemu e-commerce 25 %. Nejvíce Češi platili online kartou, kterou si ke své online platbě vybralo 78 % nakupujících. Zákazníci ale neopustili ani typická platební tlačítka – meziročně vzrostl objem nákupů placených tlačítky o 33 %. Chuť platit online se projevila také ve výsledcích PayU v ČR, které v roce 2014 dosáhlo obratu 5,1 miliard korun a stalo se tak v online platbách trojkou na bankovním trhu, s podílem s 23 %.

Srovnání běžných účtů najdete zde

Růst podpořily online platby za služby

„Na růstu online plateb se výrazně podílely služby placené online. Ty letos dosáhly 21 miliard, což je už třetina obratu e-shopů. V roce 2015 dosáhnou 26 miliard korun a očekáváme, že díky tomu porostou online platby ještě výrazněji,“ doplňuje Gabriel Kalapoš, ředitel PayU v ČR. Ve službách dosahují online platby až 60% podílu nad ostatními platebními metodami. V některých kategoriích, např. on-line obsah a předplatné on-line médií, je pak podíl i vyšší. „Mnoho služeb, které se dnes prodávají na internetu je spotřebováno přímo při jejich nákupu, typicky třeba sázky. Významnou roli hraje i fakt, že služby zpravidla nejsou hmotného charakteru. Například pojištění, licence, apod. není nutné doručit offline,“ vysvětluje vysoký podíl online plateb ve službách Gabriel Kalapoš.

Na e-shopech se online platby stávají alternativou dražších a méně komfortních metod typu dobírka. Oblíbená je hlavně platba kartou, která roste i díky bezkontaktním kartám v offline světě.
Díky růstu celé kategorie služeb i stabilnímu růstu e-shopů se PayU podařilo dosáhnout v roce 2014 obratu 5,1 miliardy korun. PayU se zároveň stalo třetím největším hráčem na trhu s online platbami (po České spořitelně a ČSOB) s celkovým podílem 23 %.

O PayU

V České republice působí PayU od roku 2011. Hlavní misí společnosti je neustálé zvyšování výnosů svých klientů prostřednictvím inovativních a oblíbených online platebních řešení a spolu s tím i úsilí o podporu a rozvoj e-commerce trhu. Během svého čtyřletého působení implementovalo PayU svá online platební řešení více než 1500 klientů a v současné době poskytuje platební služby firmám, které tvoří 38 % online retailového trhu v ČR, což ho činí lídrem v tomto segmentu. Mezi naše zákazníky patří Mall.cz, Heureka, Student Agency, TipSport, Sazka, AXA, Česká Pošta, Čedok, Škoda Auto nebo ČEZ.


PayU  |  23.4.2015


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz