Cestovní kancelář IASON vyhlásila úpadek

Brněnská cestovní kancelář IASON spol. s r.o. dnes vyhlásila úpadek. Do 14. 3. 2015 byla pro tento případ pojištěna v souladu se zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, u pojišťovny Generali.

Pojištění se vztahuje na neuskutečněné zájezdy prodané do tohoto data. Žádný z klientů CK IASON by se momentálně neměl nacházet v zahraničí. Podle informací z cestovní kanceláře byl již 10. března ukončen prodej zájezdů.

„Podle prvních informací, které nám poskytl majitel cestovní kanceláře IASON, by celková částka za neuskutečněné zájezdy neměla přesáhnout limit pojistného plnění navržený a sjednaný touto cestovní kanceláří,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva pojišťovny Generali Štefan Tillinger.

„Jasno však bude až poté, co ověříme veškeré podklady, které nám cestovní kancelář skutečně předá,“ zdůraznil Štefan Tillinger.

Limit pojistného plnění, který si cestovní kancelář sjednala, činí 3 450 000 Kč.

GENERALI je připravena vypořádat tuto pojistnou událost v co nejkratším termínu. Záleží ale nejen na míře spolupráce cestovní kanceláře, která vyhlásila úpadek, nýbrž i na rychlosti, s jakou se budou hlásit jednotliví poškození klienti.

„Je důležité, aby všichni klienti této cestovní kanceláře co nejrychleji poskytli naší asistenční službě veškeré potřebné podklady,“ upozornil Jiří Cívka, tiskový mluvčí pojišťovny Generali.

Pokud cestovní kancelář v důsledku svého úpadku neposkytla klientům předem uhrazené služby (zájezd se neuskutečnil, či se uskutečnil pouze z části), je nutné požádat písemně o pojistné plnění, a to nejpozději do 6 měsíců. Následně po vyhodnocení všech uplatněných nároků obdrží klienti pojistné plnění.

„Abychom klientům co nejvíce usnadnili vyřízení vzniklé škody, uveřejnili jsme na internetových stránkách www.generali.cz postup při hlášení pojistné události a škodní protokol, který stačí pečlivě vyplnit a odeslat na níže uvedenou adresu asistenční služby Europ Assistance, která pro pojišťovnu Generali zajišťuje veškerou administrativu spojenou s likvidací této pojistné události,“ uzavírá Jiří Cívka.

Ke škodnímu protokolu je potřeba přiložit originály či ověřené kopie těchto dokladů:

1) kopii cestovní smlouvy uzavřenou s cestovní kanceláří s podpisy obou stran

2) originální doklady o uhrazení zálohy za zájezd nebo plné ceny zájezdu (příjmový doklad CK nebo jiný originální doklad o úhradě – v případě dokládání platby výpisem z bankovního účtu, musí tento být originální nebo ověřená kopie s razítkem a podpisem oprávněného zaměstnance banky)

Škodní protokol spolu s dalšími požadovanými doklady mohou klienti zasílat na adresu:

Europ Assistance s.r.o., Na Pankráci 127, 140 00 Praha 4, telefon 221 586 660.


Generali Pojišťovna  |  5.5.2015


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz