Typický Čech: odebírá energie od jednoho dodavatele a má smlouvu na dobu neurčitou
Až 66 % českých domácností má se svým dodavatelem energií uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou, zpravidla pak od něj odebírá elektřinu i plyn. Spokojeno je se službami svého dodavatele 75 % zákazníků. Vyplývá to z výzkumu energetické společnosti E.ON u agentury Ipsos, který prozrazuje také další vlastnosti typického českého občana ve vztahu k odběru energií. Typický Čech je podle výsledků průzkumu nejen spokojen se stávajícím dodavatelem, ale má také vyjasněné preference směrem k energetickým společnostem. „Pro tuzemské zákazníky je zásadní spolehlivost dodávky a vrácení přeplatků, které jako nejdůležitější faktory označilo více než 70 % z nich. Pro více než 50 % domácností hraje velkou roli také kvalita zákaznického servisu nebo neměnné podmínky u svého dodavatele, tedy zejména stálá cena za dodávku,“ vysvětluje Vladimír Vácha, tiskový mluvčí společnosti E.ON. Informace o energetických společnostech pak zákazníci nejčastěji čerpají z internetu nebo z televize. Pokud jde o typ odběru, více než polovina domácností odebírá vedle elektřiny také plyn, pouze elektřinu využívá 36 % z 1 510 účastníků výzkumu. „Dvě třetiny odběratelů mají podle vlastních slov s dodavatelem stále uzavřenou smlouvu na dobu neurčitou. O něco více lidí má také pouze jednoho dodavatele, od kterého odebírá jednu nebo obě komodity,“ dodává Vácha. Češi také aktivně přemýšlejí, jak ve své domácnosti šetřit energie, motivuje je k tomu zejména finanční úspora.
Typický Čech: 1. Odebírá elektřinu i plyn (61 %), případně pouze elektřinu (36 %); 2. Využívá služeb jediného dodavatele energií (51 %), s nímž je spokojen (75 %); 3. Má smlouvu na dobu neurčitou (66 %); 4. Nejvíce je spokojen se spolehlivostí dodávky (78 %) a bezproblémovým vrácením přeplatků (73 %); 5. S dodavatelem chce bezplatně komunikovat po telefonu (40 %), případně osobně v kamenné pobočce (20 %); 6. Informace o energiích získává z internetu (78 %) nebo z televize (60 %); 7. Přemýšlí o tom, jak ve své domácnosti šetřit energie (89 %), motivací je mu zejména finanční úspora (88 %).
|
5.5.2015
PředchozíDalší
| | |