Typický Čech: odebírá energie od jednoho dodavatele a má smlouvu na dobu neurčitou

Až 66 % českých domácností má se svým dodavatelem energií uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou, zpravidla pak od něj odebírá elektřinu i plyn. Spokojeno je se službami svého dodavatele 75 % zákazníků. Vyplývá to z výzkumu energetické společnosti E.ON u agentury Ipsos, který prozrazuje také další vlastnosti typického českého občana ve vztahu k odběru energií.
Typický Čech je podle výsledků průzkumu nejen spokojen se stávajícím dodavatelem, ale má také vyjasněné preference směrem k energetickým společnostem. „Pro tuzemské zákazníky je zásadní spolehlivost dodávky a vrácení přeplatků, které jako nejdůležitější faktory označilo více než
70 % z nich. Pro více než 50 % domácností hraje velkou roli také kvalita zákaznického servisu nebo neměnné podmínky u svého dodavatele, tedy zejména stálá cena za dodávku,“ vysvětluje Vladimír Vácha, tiskový mluvčí společnosti E.ON. Informace o energetických společnostech pak zákazníci nejčastěji čerpají z internetu nebo z televize.
Pokud jde o typ odběru, více než polovina domácností odebírá vedle elektřiny také plyn, pouze elektřinu využívá 36 % z 1 510 účastníků výzkumu. „Dvě třetiny odběratelů mají podle vlastních slov s dodavatelem stále uzavřenou smlouvu na dobu neurčitou. O něco více lidí má také pouze jednoho dodavatele, od kterého odebírá jednu nebo obě komodity,“ dodává Vácha. Češi také aktivně přemýšlejí, jak ve své domácnosti šetřit energie, motivuje je k tomu zejména finanční úspora.

Typický Čech:
1. Odebírá elektřinu i plyn (61 %), případně pouze elektřinu (36 %);
2. Využívá služeb jediného dodavatele energií (51 %), s nímž je spokojen (75 %);
3. Má smlouvu na dobu neurčitou (66 %);
4. Nejvíce je spokojen se spolehlivostí dodávky (78 %) a bezproblémovým vrácením přeplatků (73 %);
5. S dodavatelem chce bezplatně komunikovat po telefonu (40 %), případně osobně v kamenné pobočce (20 %);
6. Informace o energiích získává z internetu (78 %) nebo z televize (60 %);
7. Přemýšlí o tom, jak ve své domácnosti šetřit energie (89 %), motivací je mu zejména finanční úspora (88 %).


E.ON  |  5.5.2015


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz