Elektronická evidence tržeb – základní informace, mýty a fakta

Finanční správa na svých webových stránkách zveřejnila informace (více zde), které jsou určeny podnikatelům pro lepší orientaci v připravované elektronické evidenci tržeb (dále také „EET“).

Na webových stránkách se dozvíte zejména, že EET se budou týkat podnikajících právnických a fyzických osob platících daně v České republice. První vlna by se měla týkat stravovacích a ubytovacích služeb, druhá vlna maloobchodu a velkoobchodu. Cílem projektu EET je jednodušší výběr daní, snazší kontrola daňových úniků a cílená daňová kontrola bez zátěže pro poctivé podnikatele. Záměrem je online evidence tržeb, tj. každá účtenka bude hned registrována na finanční správě prostřednictvím unikátního kódu.

Finanční správa se také věnuje otázkám „mýtů a fakt“, které se EET týkají. Např. nebude nutné pořizovat registrační pokladnu – Ministerstvo financí prohlašuje, že bude stačit chytrý telefon s tiskárnou. Dalším mýtem je i nutnost online připojení – systém dle vyjádření finanční správy bude možné využívat i offline. Mimo jiné je zde i uvedeno, že finanční správa se nechystá zákazníky, kteří si nevezmou účtenku šikanovat, ale pozitivně motivovat.

Momentálním záměrem je spustit systém EET v roce 2016, ovšem zatím to není termín definitivní, protože zákon ještě nebyl schválen. O dalším vývoji Vás budeme informovat.


Erudica  |  5.5.2015


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz